רב תרבותי

אמל מורקוס היא האורחת הראשונה השנה בסידרה 'לא סטנדרטים' של מועדון 'הצוללת הצהובה'. סדרת הופעות המקור 'לא סטנדרטים' של מועדון 'הצוללת הצהובה' משלבת בין נגני ג'אז לבין מוזיקאים אורחים. הראשונה שתתארח בעונה הקרובה היא אמל מורקוס שתופיע עם אנסמבל של נגני ג'אז במופע הפתיחה. המופע ב'צוללת הצהובה' בירושלים יהיה פתוח לקהל הרחב חינם.

אמל מורקוס היא יוצרת רב תחומית ישראלית-פלסטינית, זמרת וחוקרת תרבות מהבולטות מהמגזר הערבי בארץ, שהשתלבו בהצלחה בנוסף התרבות והתקשורת המקומי. בנובמבר עתידה מורקוס לשחרר אלבום חדש בתפוצה בינלאומית. ההופעה במסגרת סדרת "לא סטנדרטים" תכלול גם קטעים חדשים מתוכו.
 
25.10,  21:30 במועדון "הצוללת הצהובה" בירושלים, 26.10,  יום ב', 21:30 במועדון "שבלול" תל אביב.

פופ נשי במיטבו
אניה בוקשטיין מארחת את רן דנקר במסגרת פסטיבל הפסנתר הערב. לפני כשנתיים הניחה לפנינו אניה בוקשטיין אלבום סולו ראשון מעורר התפעלות. כל השירים והלחנים (פרי עטה ופסנתרה) זכו לתשבחות המבקרים ולמחמאות והלהיט ‘יום אחד’, הפך עם הזמן כמעט להמנון נשי.

כעת, בדרך לאלבום פופ שני במספר, מעלה בוקשטיין בפסטיבל הפסנתר מופע חשוף וחד פעמי, הכולל שירים מקוריים, בהם שירים חדשים בהשמעת בכורה, לצד גירסאות אישיות לשירים מוכרים ואהובים.

קאמרי 3, התיאטרון הקאמרי, שאול המלך 19, תל אביב, תחילת מופע: 20:30
 

  אניה בוקשטיין. צילום: אייל  נבו
האחים בלוז
להקת הבלוז קומפני מגרמניה מתארחת ברשת מייקס פלייס. להקת הבלוז הגרמנית הוותיקה 'Blues Company' מאוסנברוק, מגיעה לישראל. הרכב הנגנים המנוסה שהוקם ב-1976, חבר במהלך השנים לגדולי הבלוז האמריקאי, ומוכר בזכות ההקלטות המשובחות שלו ב-20 האלבומים שהוציאו עד כה.

הלהקה, שהופעתה הראשונה היתה בתל אביב ביום רביעי, תופיע מחר ומחרתיים ברשת מייקס פלייס באילת ובטיילת, ותסיים את הסיבוב הישראלי בהופעה אקוסטית ביום ראשון בסניף רמת החייל.
אפשר להיכנס?
אירוע ‘בתים מבפנים’ נפתח אמש בירושלים. אירוע האדריכלות הבינלאומי האורבני ‘בתים מבפנים-ירושלים 2015’ נפתח אמש ויימשך עד מחר. במהלך האירוע מוזמן הקהל לבקר בבתים פרטיים ובמבנים היסטוריים, בהם כאלה שמעולם לא נפתחו לקהל הרחב. את הסיורים יובילו אדריכלים מקומיים ואורחים שיעניקו גם הרצאות. 
 
הסיורים והביקורים פתוחים לקהל הרחב (כניסה חופשית). לחלק מהאירועים נחוצה הרשמה מוקדמת המתבצעת באתר: www.batim-jerusalem.org
שרים תהילים
האנסמבל הקולי הישראלי מעלה ערב של חגיגה מקהלתית דתית. האנסמבל הקולי הישראלי ונגני התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, בניצוחו של יובל בן עוזר, מעלים קונצרט שכולו פסוקי תהילים. בתוכנית יצירות מאת הנדל, מנדלסון ומוצרט, בביצוע קאמרי אינטימי ומרגש. סולנים: טליה דישון – סופרן, דניאלה סקורקה – סופרן, אלון הררי - קונטרה טנור ויואל סיון –בס.
 
25.10 במשכן לאמנויות, רעננה ב- 20:30, וב-26.10 במוזיאון תל אביב לאמנות ב-20:30.
אופרת סבון
SOAP, קרקס במה וירטואוזי ומשעשע, מגיע לישראל. שבעה אמנים ודיוות אופרה, יוצאים מאמבטיות מלאות מים אל עולם מהפנט, רומנטי ומשעשע, המחבר בין תיאטרון לקרקס.


קרקס במה וירטואוזי. צילום: ריינהארד בישל
 
SOAP, המופע הבינלאומי המצליח, פורש בפני הצופים סיפור אהבה, שמתרחש באמבטיות מלאות מים, עם תפאורה מרשימה ופס קול שיש בו הכול מהכול – מפופ ועד קלאסי, ובעיקר אמנים נפלאים בפעלולי אקרובטיקה מסוכנים, להטוטי ג’אגלינג ותרגילי מים. המופע נוחת אצלנו לארבעה ימים בלבד, בשיאו של סיבוב מוצלח שכבש את אמריקה, אוסטרליה ואירופה. 

בית האופרה משכן לאמניות הבמה תל אביב 27-31.10 
בעיקר ברהמס
שישיות כלי קשת בפתיחת העונה במוזיאות תל אביב לאמנות.
 
עונת הקונצרטים החדשה של מוזיאון תל אביב לאמנות, תיפתח ביום שלישי בקונצרט קאמרי קלאסי.  הצ’לן רפאל וולפיש מארח את אליזבת וולפיש וחגי שחם, כינור, בארי שיפמן ויובל גוטליבוביץ, ויולה והלל צרי, צ’לו,.בתוכנית סרנדה מאת אלגר ושתי שישיות של ברהמס. 

27.10.15 ב- 20:30, מוזיאון תל אביב לאמנות, שד’ שאול המלך 27 תל אביב, להזמנות ובירורים: טל. 03-6077070.
חשיפה לצפון
פסטיבל 'דוקאביב גליל' השביעי יפתח השבוע במעלות תרשיחא. למעלה מ-30 סרטים דוקומנטריים מהארץ ומהעולם יוקרנו במהלך ימי הפסטיבל, ייערכו מפגשים עם שחקנים ויוצרים, אירועים לכל המשפחה, סדנאות וימי עיון כמו גם טיולים להכרת האזור ומפגשים קולינריים.  הסרט ‘עד קצה הזריחה’ יפתח את הפסטיבל שחלק ממנו יוקדש לסרטי אמנות, בהם סרטו של תומר היימן 'מיסטר גאגא' על אוהד נהרין. 
 
תכנייה מלאה של הפסטיבל http://www.docaviv.co.il/galilee2015/ פרטים נוספים בטל: 04-9573050 .
נושאי הבשורה
ענקי מוזיקת העולם דיווה פרימל ומיטן חוזרים לערב חד פעמי. בני הזוג דיווה פרימל ומיטן חוזרים לישראל עם השירה המקודשת של מנטרות בסנסקריט, מוזיקה הודית ותפילה המונית בשיתוף הקהל.  לבני הזוג יש מיליוני מעריצים ברחבי העולם ואלבומם החדש כבש באחרונה את הרשת. 
 
הפעם הם יופיעו במשכן לאמנויות הבמה, תל אביב, ויצטרף אליהם אמן חליל בנסורי נפאלי, מאנוס, שהוא יליד קטמנדו. מאנוס החל את דרכו המוזיקלית בראגה ההודית הקלאסית, אבל מאוחר יותר שילב גם ז'אנרים רבים אחרים במוזיקה שהוא מנגן.

המשכן לאמנויות הבמה בבית האופרה, ביום ראשון ב- 20:00. לרכישת כרטיסים : *9080.
ממשיכים לחלום
תזמורת הבארוק ירושלים פותחת את העונה עם 'מלכת הפיות' 'מלכת הפיות' מאת הנרי פרסל, נכתבה בהשראת 'חלום ליל קיץ' מאת שייקספיר. בביצוע הקרוב של תזמורת הבארוק, תנחה את הקונצרט יפעת מאור (בתמונה), בדמותה של מלכת הפיות, עם טקסט שחיברה המשוררת הילה להב על בסיס המחזה המקורי. מנצח: דוד שמר, עם סולנים ואנסמבל זמרי מורן.


יפעת מאור, מלכת הפיות. צילום: יח"צ
יום שלישי ב- 20:00 בקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה, תל אביב, יום חמישי ב - 20:00 בימקא, ירושלים, שבת ב-13:00 בכנסיה היוונית האורתודוכסית, חיפה. לכרטיסים -  6226*.