להקת המחול “ג’יורדנו שיקגו”, מגיעה לראשונה לישראל במסגרת סיבוב הופעות לציון חגיגות החמישים להקמתה, עם העבודה ‘חמישים שנים אגדתיות’, מופע שמביא את סיפורו של מחול הג’אז, שהחל בשיקגו וכבש את העולם. במופע יועלו עבודות של שישה כוריאוגרפים מובילים - רוני כורש, אוטום אקמן, דל דומינגז ולורה פלורס, ריי מרסר וג’ון להרר.

המנהלת האמנותית של הלהקה, נאן ג’יורדנו, צמחה בלהקה שאביה, גאס ג’יורדנו, היה ממייסדיה והמנהל הבולט שלה. מאז שנת 1993 היא עומדת בראש הלהקה. בראיון מיוחד למעריב אמרה ג’יורדנו שזוהי תוכנית המגלמת את רוח הלהקה. “אנחנו לוקחים את הקהל למסע של סגנונות מגוונים של מחול, החל מהעבודה האינטנסיבית מאד של רוני כורש ועד הריקוד ששואב מהמסורת של ברודווי של ריי ליפר, כוריאוגרף הבית של X

צילום: יח"צ

למרות שבמופע יועלו יצירות של שישה כוריאוגרפים, באופן טבעי לקראת הופעה בישראל מתעוררת סקרנות לקראת העבודה של רוני כורש, ישראלי ובוגר להקת בת שבע שמתגורר מאז 1987 בארה”ב. לדברי ג’יורדנו, ”היצירה של רוני ידועה ומוערכת בכל העולם ואני שמחה מאד להציג אותה. היא משלבת את כל רקדני הלהקה ומתאפיינת בהמון כוח בעירה פנימי שממש מרחיב את גבולות הסיבולת הרגשית של הרקדנים וחשוב מכך, של הקהל.”

“העבודה של כורש פותחת את הערב ויש בה המון כוח ואינטנסיביות שמתכתבים ומושפעים מהחיים שלו ובעיקר מהמסע הלא פשוט שהוא עשה מחיים בישראל לחיים בארה”ב.” היא אומרת.

"להוטים ממש לחוות וללמוד עוד על התרבות הישראלית"

ג’יורדנו רואה בעבודתה שליחות “עבורי אישית אגב, הרעיון של הפיכת מוזיקת ג’אז ומחול ג’אז ליצירה שלמה ייחודית ואיכותית ככל האפשר היא משימת חיים, שאני מרגישה שכאילו ירשתי מאבא שלי. אני ממשיכה את דרכו בזה ועם המשימה הזאת אנחנו מגיעים לישראל ולכל מקום בעולם.“

צילום: יח"צ

ג’יורדנו מצרה על כך שהזמן של הלהקה בישראל הוא מוגבל, אבל אומרת שהם להוטים להגיע לכאן. “כמובן שקודם כל המטרה שלנו היא לרגש את הקהל הישראלי ולהשאיר אותם עם טעם של עוד. לצערי הזמן שלנו בישראל די קצר ומוגבל אבל גם בתוכו אנחנו כמובן להוטים ממש לחוות וללמוד עוד על התרבות הישראלית, שעליה שמענו כל כך הרבה." היא אומרת. "לפני הרבה שנים אבא שלי העביר כיתת אמן בישראל בלהקת ‘בת דור’, ועבורי, לחזור הנה, זהו סוג של סגירת מעגל. אני יודעת שסצינת המחול בישראל מגוונת ועשירה מאוד ואני מקווה גם להעשיר אותה עוד יותר וגם להיות מועשרת על ידה. זו התקווה שלי וזו האמונה שלי לגבי מחול תמיד.”

 הלהקה תופיע בבית האופרה בתל אביב במסגרת סדרת מחול במשכן, 18-21.11.