עוד מעט יעלה המסך על ההצגה ה־400 של "קזבלן" על בימת הקאמרי. איציק כהן בהכנות האחרונות. עוד מעט הוא שוב יחבוש על ראשו את כובע הברט המיושן ויצא לקהל לבוש בספק מעיל דהוי ספק חלוק, כשבידיו מטאטא. קבלו את מושיקו בביוף, המספר של ההצגה.



"אתה רואה, פעם מלך, פעם משרת. זהו עולמו של השחקן", הוא אומר בהתייחסו לחידוש לחנוכה של המחזמר "המלך ואני", מלהיטי קיץ 2015.


איזה מין מלך אתה ב"המלך ואני"?



"מלך בלי כתר ובלי שרביט, אבל עם המון־המון חילופי תלבושות. דמות הכי רחוקה ממושיקו בביוף של 'קזבלן'. זה מראה עד כמה הקריירה שלי היא תחום האקסטרים היחיד שאני עוסק בו. דרך התפקידים המאוד מגוונים ששיחקתי עד היום עשיתי דברים שבחיים לא הייתי עושה אותם, אלמלא הייתי שחקן. אם זה 'לרקוד עם כוכבים', להילחם סומו בסרט 'סיפור גדול', לשחק קצב ב'כנר על הגג', לשחק חוקר בכיר בשב"כ ב'פאודה' או להצטלם כגבאי של בית כנסת בסרט חדש".



והמסקנה?


"אני נורא־נורא נהנה מהגיוון הזה, כי כמה אפשר להיות איציק כהן".



לאיזה סרט אתה מצטלם כרגע?


"ישמח חתני' בבימוי אמיל בן שמעון. סרט שעלילתו מתרחשת בשכונת הבוכרים בירושלים".



פעם רב, פעם גבאי.


"הרב שאתה בוודאי מתכוון אליו, זה מהצגת 'הרב קמע', היה רב נוכל. ואילו כאן אני גבאי ישר דרך. הניגודים האלה הם שעושים את העניין לשחקן".



"המלך ואני" זאת ההצגה היחידה שלך לחנוכה?


"האחת והיחידה".



אתה מוכן לקרב עתיר ניסיון מחנוכות קודמות?


"אני בא לזה כמו חדש. הפעם האחרונה שבה התרוצצתי על הבמות בחנוכה הייתה לפני 17 שנה במחזמר 'הכל אגדה', שביים אורי פסטר, ירום הודו. נראה לי שאז זה היה הרבה יותר אינטנסיבי, עם שלוש־ארבע הצגות ביום במשך כמעט חודש. הפעם זה יהיה יותר מתון".



והילדים?


"ממש תענוג. לשמחתי הרבה יש ב'המלך' עלילה מרתקת, והם מאוד מרותקים. כשזה נגמר, הם באים מרוגשים, נחמדים כאלה, להצטלם מאחורי הקלעים".



איזה מלך אתה מציג כאן?


"מלך מורכב. איש של ניגודים. מצד אחד הוא רוצה להכניס את השפעת המערב לחצר שלו, כמלך סיאם, בעוד שמצד אחר הוא מרגיש צורך לשמור על המסורות המלוות אותו הרבה זמן במלוכה, כולל ריבוי נשים".



כשמולך גלית גיאת. היא ולא אחרת.


"כן, גלית גיאת המקסימה. התחלנו את הרומן שלנו בגיל מאוחר יחסית, כשבמשך חודש הצטלמנו בהודו לריאליטי 'בוליווד'. התפעלנו שסוף־סוף נפגשנו, ואמרנו לעצמנו שחייבים לעשות משהו יחד. עכשיו זה קורה ואין לי מילים. הכל נפלא איתה. היא פרטנרית אדירה".



דמותו של יול ברינר, שקנה את עולמו בסרט "המלך ואני", ניצבת לנגד עיניך?


"כמי שצפה בסרט הזה כילד, מאוד הקפדתי שלא לצפות בו שוב במהלך העבודה על התפקיד. לא רציתי להעתיק ממנו דברים, ופחדתי שישוו אותי לתפקיד האיקוני שהוא עשה ב'המלך ואני''.



לא חסרים לך כמה קילו מה־60 קילוגרמים שהשלת בשנה האחרונה ממשקלך?


"לא השלתי את הקילוגרמים בשביל הדמות הזאת. אני לא מתגעגע אליהם, כמו שאני לא מתגעגע לחובות כספיים".



חששת שמא שרשרת התפקידים המרשימה שלך עלולה להיפסק בגלל הלוק החדש שלך?


"הייתה לי קריירה למרות המראה שלי, לא בגלל. לא ליהקו אותי לתפקיד לוחם סומו ב'סיפור גדול' בגלל הפיזיות שלי, אלא למרות. באופן כללי, אני לא מתנהל לפי חששות. מתברר שלוקחים אותי גם בלוק החדש".



היית חייב את השינוי הזה?


"השינוי הזה לא בא בשביל לתמוך בקריירה שלי. הייתי חייב את השינוי הזה עם כל המשקל שסחבתי על עצמי. באיזשהו שלב הבנתי שאני מגלם תפקיד של שמן יותר מדי שנים, גם בחיים הפרטיים שלי. מאחר שאני אוהב לגוון הרגשתי צורך לשנות, אחרי שמיציתי את הקטע הקודם. זה היה שינוי פיזי ונפשי מאוד מבורך".



בטח עכשיו יותר קל לך עם כל ריקודי המלך ב"המלך ואני".


"אכן, יותר קל, אבל גם עם עודף המשקל שהיה לי רקדתי ב'רוקדים עם כוכבים' - והוא לא מנע ממני להגיע לגמר".



כמי שלמד באוניברסיטה תיאטרון ברצינות, המעבר שלך לקאמרי היה הצעד הכי נכון בקריירה, הלא כן?


"כשסיימתי את הלימודים באוניברסיטה, הדבר הראשון שעשיתי זה לשחק בתיאטרון. יצא שהייתי חלק מ'בנות פסיה' ושם התפרסמתי, מה שפתח בפני את השערים לקאמרי. אני כבר 15 שנים בתיאטרון הזה, ומאוד מרוצה מההזדמנויות שניתנו לי בו".



אפרופו "רוקדים עם כוכבים", יש מצב שתחזור לריאליטי?


"אני משתתף בריאליטי רק כשנראה לי שזה הולם את כישורי. לא תראה אותי לא ב'הישרדות' ולא ב'האח הגדול'. שום הון שבעולם לא יפתה אותי לכך".



אתה צופה בתוכניות האלה?


"מה יש לי לחפש בחיים של אחרים אם החיים שלי בקושי מעניינים אותי?".



"המלך ואני", 7.12, שני, 18:00, 8.12, שלישי, 10:00, 14:00, 18:00, אודיטוריום ע"ש סמולרש, אוניברסיטת תל אביב