בשירה ובמחול: שירה גפן מסבירה מה גרם לה לכתוב סיפור למחול

"קפצתי על ההזדמנות כי אני אוהבת מחול, זה התחום שהכי קרוב לשירה, ואכן הדיאלוג עם נעה היה מעניין, מאתגר ומשמח": שירה גפן מספרת על שיתוף הפעולה יוצא הדופן עם הכוריאוגרפית נעה דר

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
המחול "עננוצה"
המחול "עננוצה" | צילום: תמר לם, יח"צ
2
גלריה

"עננוצה", יצירתה האחרונה של דר לילדים, מוגדרת על ידה "אחותם הקטנה של 'משחקי ילדים' ו'החלום הוא צייר גדול'. עבודותי הקודמות לקהל צעיר ולכל המשפחה מורכבות מסיפורים קטנים שנוגעים בתהליכי מעבר והשתנות - כמו מילד למבוגר, מזחל לפרפר או מקוף לאדם. כמו גם בחילופי רגשות, מקומות ויחסים. העולם ב'עננוצה' משתנה בדומה לסיבוב קליידוסקופ או צורות עננים. הוא נע הלוך וחזור מהמוכר לדמיוני, מהיומיומי למופלא, וכמו בחלום, הדמיון מגיב למציאות ובעזרתו אפשר לפתור בעיות, להמציא, לגלות ולצאת להרפתקאות".

לפסקול, עריכה והלחנה מקורית, אחראי המוזיקאי דניאל סלומון. את קטעי הקריינות המגניבים מספקים גפן, בן זוגה, הסופר אתגר קרת, בנם לב, ושחקנים נוספים.

בתשובה לשאלה איך תרמה הביוגרפיה העשירה שלה כשחקנית־במאית קולנוע, תסריטאית ועוד, לכתיבה, אומרת גפן שאין לה ממש מושג. היא גם לא בטוחה שזה תרם. "אין לי מושג איך תרם הניסיון שלי", היא פוטרת. "בכל דבר שאני עוסקת בו, אני תמיד מרגישה שאני מתחילה מנקודת אפס, שוכחת כל מה שעשיתי לפני. יש בזה משהו מפחיד, אבל גם מרגש למצוא את הדרך והשפה בכל פעם מחדש. במקרה של 'עננוצה' זה היה יותר פשוט, כי נעה כבר בנתה עולם, ויש לה סגנון מאוד מובהק".

שירה גפן. צילום: אייל נבו
שירה גפן. צילום: אייל נבו | שירה גפן. צילום: אייל נבו
תגיות:
מחול
/
שירה גפן
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף