טל מעיד על עצמו כי הגיע למקצוע מתוך סקרנות אינסופית לפרטים הקטנים והשוליים. כילד אהב מאוד פרסומות והתרגש מאריזות צבעוניות שהופיעו לפתע (מהפיכת הפרוצס). "אני מדבר גם על דברים כמו - עיתון בצבע וטלוויזיה צבעונית", הוא מספר.
זה לא קורה רק לספרים ולברמנים – גם לטל נדמה לעיתים שהוא מעין קואצ'ר או פסיכולוג עבור לקוחותיו: "קורה שאני נתקל בלקוחות שאני צריך להוביל אותם ביד את התהליך כי הם בחשש, או בלקוחות מניפולטיביים או מלחיצים או לחוצים, או כאלה שנורא רוצים לבטא את טעמם האישי בפרויקט המסחרי שלהם, דבר שאינו הגיוני. טעמם האישי צריך להישאר בביתם - כאן זה עסק".