השחקנית והיוצרת מיקה בן שאול תעלה בחודש הבא את המופע "לסביהונסט", המספק הצצה לחייהן של לסביות, בתזמון המתאים לחודש הגאווה שכבר החל, ולמצעד הגאווה המתקרב. "המופע מדבר על העולם הלסבי ומיועד לא רק ללסביות. הוא נותן הצצה קומית משעשעת עם המון אמת והומור עצמי", סיפרה בן שאול לגבי גזית שוחח ב"רדיו ללא הפסקה 103FM". "הצורך שלי ליצור אותו הגיע לאחר שהייתי בהרבה ערבי שירה ואירועים שקשורים לקהילה, והרבה פעמים יש טון מחאתי, מלנכולי, דרמטי מאוד ועצוב. זה לא שבמופע כאן אין נגיעה באמת ובמערכות יחסית עצובות, אבל עם המון הומור והצצה אחרת, בועטת כזאת. שותפות ליצירה רעות נגר וענת שטייבמן הבמאית".



גזית שאל על סטיגמה לפיה "לסביות שונאות בנים? מתעבות בנים?". "מה פתאום", השיבה בן שאול, "אני מניחה שיש כאלה, אבל כמו שיש גברים ששונאים נשים. בחברה שאני חיה בה זה ממש לא נכון. אנחנו מוציאות סרטון שקשור במופע עם משפטים שגברים סטרייטים שואלים לסביות, אחד מהם זה 'מי הגבר ומי האישה', סוגיה שהרבה מתעסקים בה, מה חלוקת התפקידים. יש סיבה שזה שתי נשים, לא כדי שאחת מהן תהיה גבר, אלא כי אלה שתי נשים שאוהבות נשים".



"בדייטים לסביים, מי משלם?", שאל גזית, ובן שאול השיבה: "הייתי בשני הצדדים, זה לא משהו מוגדר. זה גם היופי בקהילה הזו, שזה ממש לא כתוב מראש. יש הרבה אפשרות למרחב". גזית שאל האם בדייט ראשון של לסביות יש סיכוי שהוא ייגמר יותר מהר במיטה. "זה תלוי סיטואציה ובן אדם", השיבה בן שאול, "המון זמן לא הייתי בדייט, אבל בין שתי נשים יש דינאמיקה מאוד רגשית, יצרית ואמוציונאלית, וזה משנה המון דברים. יש המון דיבורים, המון פתיחות, הרבה פעמים קופצים מאוד מהר למערכת יחסים אינטנסיבית. יש בדיחה שכעבור שבועיים כבר עוברות לגור ביחד במידה והתחלנו לצאת". גזית סיפר בדיחה לפיה בדייט ראשון של לסביות אחת מביאה משאית להעביר את הרהיטים. "יש בזה אמת, אבל זה לא תמיד ככה כמובן", ענתה בן שאול.



המופע יתקיים ב-18 ביולי ב"מרכז הגאה" שבגן מאיר בתל אביב.


"גבי גזית", כל בוקר ב-10:00 ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו