בירה ומצב רוח

פסטיבל בירה גולדסטאר, שיתקיים בלייב פארק ראשון לציון, יכלול מתחמי פעילות חווייתיים, וביניהם: גן בירה, שדרת דוכני מזון ומתחם "גולדסטאר FACTORY" שבו תוצע קולקציית האופנה של המותג לגברים, לצד תמהיל מוזיקלי של מיטב האמנים: דודו טסה, הדג נחש, אברהם טל ומוש בן ארי.
14־13 ביולי, מחיר לקהל הרחב: 45 שקלים לכרטיס, מחיר כרטיס לתושבי ראשל"צ: 35 שקלים, פתיחת שערים: 20:00, הכניסה מעל גיל 18

תמהיל מוזיקלי משכר. פסטיבל הבירה. צילום: יח
תמהיל מוזיקלי משכר. פסטיבל הבירה. צילום: יח


תיבת פנדורה

מותג התכשיטים PANDORA יעניק לאלפי חברות המותג כרטיס למופע, מתוך סדרת מופעים שירוצו במהלך יולי 2016: 2 ביולי, מוצ"ש - שירי מימון ושמעון בוסקילה - אמפי בית גבריאל; 4 ביולי, שני, עברי לידר מארח את נינט - אמפי שוני בנימינה; 5 ביולי, שלישי, מוש בן ארי מארח את מרינה מקסימיליאן - אמפי שוני בנימינה; 6 ביולי, רביעי, אביב גפן ושרית חדד - אמפי שוני בנימינה; 14 ביולי, חמישי, אביב גפן ושרית חדד - אמפי עומר.
פרטים: www.pandorashow.co.il

על שפת הכנרת. מימון ובוסקילה. צילום: אריאל בשור
על שפת הכנרת. מימון ובוסקילה. צילום: אריאל בשור

אהבה בין הכרמים

אין מקום מתאים יותר לחגוג את ט"ו באב מאשר בין היישובים הכפריים והכרמים הרבים בפסטיבל בין הכרמים, שאותו מארגנת המועצה האזורית מרום הגליל עשר שנים ברציפות. הפסטיבל הגלילי יתקיים עשרה ימים ולילות מיוחדים, גדושים בשלל אירועים: מופעי מוזיקה משקיעה עד זריחה, ביניהם מופע זריחה של מירי מסיקה מול נוף הכנרת והרי הגולן, שני מופעי ענק ביער עין הוזים, שלומי שבת שיארח את ריטה, אברהם פריד, גדול הזמרים החסידיים בישראל, יארח את יהורם גאון, מופע באמירים של ג'הבלס רגאיי מצפון ציון, טיול מיוחד לילדים ביער עם "פיטר פן" "טינקרבל" וחבריהם, ועוד.
פסטיבל בין הכרמים, 18־28 באוגוסט, יישובי מרום הגליל, פרטים: טל' 04-6919807; keshet.smarticket.co.il

עשרה ימים מיוחדים. פסטיבל בין הכרמים. צילום: יח
עשרה ימים מיוחדים. פסטיבל בין הכרמים. צילום: יח


פסלים ברחובות

כ־150 מיצגים של פסלים חיים, מהארץ והעולם, ידגמנו בעשרות מופעים את אמנות הרחוב הפופולרית בפסטיבל שחוגג שבע שנים. הפסטיבל, שיימשך שלושה ימים, יתקיים גם השנה ברחוב יעקב, הרחוב הראשון של רחובות, שעבר בשנים האחרונות שימור שהפך אותו לפנינה היסטורית.
פסטיבל פסלים חיים, 7־5 ביולי, 22:30־18:00, רחוב יעקב, רחובות. הכניסה חופשית

פנינה היסטורית. פסלים חיים. צילום: יח
פנינה היסטורית. פסלים חיים. צילום: יח


הרפתקה בכדור פורח

שנה רביעית שמועצה אזורית הגלבוע ועמותת תיירות 'שקמה בשור' מפיקות יחדיו פסטיבל כדורים פורחים בינלאומי חוצה ישראל. כ־16  כדורים פורחים יכסו את שמי הגלבוע וצפון הנגב, בחגיגה משפחתית עם שלל פעילויות ומופעים.
בחסות החשיכה יתרגש מופע קרקסי מודרני המשלב להטוטנים, אקרובטים, מוזיקה חיה ואלמנטים של אור לכדי אירוע קצבי העטוף בעושר ויזואלי ומוזיקלי על הבמה. שיאו של הערב: המופע NIGHT GLOW, המפיץ אש בשלל צבעים בכדורים הפורחים־בוערים, לצלילי מוזיקה קצבית.
פסטיבל כדורים פורחים, 15־14 ביולי, מעיין חרוד; 22־21 ביולי, פארק הבשור

מעל הרי גלבוע. פורחים בלילה. צילום: רפי קורן
מעל הרי גלבוע. פורחים בלילה. צילום: רפי קורן


רוח מדברית

פסטיבל "פאזה מורגנה" קורם אור מדברי זו השנה התשיעית רצוף. זה קורה בחודש ספטמבר למרגלות עמודי שלמה בפארק תמנע, ומביא עמו את רוח המדבר בגרסה אמנותית־מוזיקלית באמפיתיאטרון שייבנה בהתאמה לפסטיבל. ברפרטואר: מיצגים אמנותיים והפתעות ויזואליות שיוצגו על ההר לפני תחילת המופעים, אירועים לכל המשפחה בצהרי שישי ומסיבות לתוך הלילה בלב השמורה בתום המופעים המרכזיים.
ההופעות: 15 בספטמבר, חמישי: משינה מארחים את יהודית רביץ; 16 בספטמבר, שישי: גיל שוחט מארח את קרן פלס, מתי כספי, קרולינה, שלמה גרוניך, לאוניד פטשקה, עומרי מור, ויקטור סטניסלבסקי, טל סמנון, מיכאל זרצקל ודניאלה לוגסי; 18 בספטמבר, ראשון: שלמה ארצי – "קצפת" – סיבוב קיץ.
פסטיבל "פאזה מורגנה", 15־18 בספטמבר, פארק תמנע

הופעה בפארק תמנע. משינה. צילום: טינו וואקה
הופעה בפארק תמנע. משינה. צילום: טינו וואקה


SIA אראונד

הופעתה של SIA בפארק הירקון ב־11 באוגוסט מגיעה כחלק מסיבוב הופעות עולמי. הזמרת התפרסמה בזכות להיטי ענק שצברו למעלה משני מיליארד צפיות ביוטיוב, ביניהם: Cheap Thrills, She Wolf, Big Girl Cry, Titanium, Soon We’ll Be Found, I’m Alive ועוד.
סיה בפארק הירקון, 11 באוגוסט, מחיר כרטיס: מ־339 שקלים על הדשא ועד 799 שקלים לגולדן רינג. פרטים: 2207*; www.sialive.co.il

להיטי ענק. סיה. צילום: יח
להיטי ענק. סיה. צילום: יח



שוב יוצא הכליזמר

גם השנה צפויים להגיע עשרות אלפים, מהארץ ומהעולם, לפסטיבל הכליזמרים הבינלאומי בצפת ה־29, הפסטיבל הגדול בעולם למוזיקת נשמה יהודית. בפסטיבל עשרות מופעי מוזיקה בהשתתפות גדולי הכליזמרים בארץ ובעולם, שיופיעו על במות שונות הפזורות בין סמטאותיה העתיקות והייחודית של צפת. כל המופעים בכניסה חופשית. בימי הפסטיבל מתקיימים אירועים מיוחדים במתחמים ברחבי העיר.
פסטיבל הכליזמר בצפת, 15־17 באוגוסט

נשמה יהודית. כליזמרים בצפת. צילום: יח
נשמה יהודית. כליזמרים בצפת. צילום: יח



ירוש–Live

אחרי שבקיץ האחרון עלו לרגל עשרת אלפים איש ואישה, מחזיר מוזיאון ישראל לירושלים את פסטיבל "LIVE במוזיאון", עם ההופעות הכי שוות, והכל תחת כיפת השמיים: יהודית רביץ תארח את שלום חנוך להופעה עם מיטב להיטיה מכל הזמנים; אביתר בנאי ואביב גפן יאחדו כוחות במופע "יש שמיים מעלי", שבו יביאו אותה בביצועים משותפים לשיריהם המוכרים; ברי סחרוף ישיק את אלבומו החדש "ליקוטים", בהופעה יחידה באזור חיוג 02; מתי כספי ומרינה מקסימיליאן יצטרפו למופע "7 פסנתרי כנף על במה אחת", ביחד עם גיל שוחט, רמי קלינשטיין, שלמה גרוניך, לאוניד פטשקה, עומרי מור, דניאלה לוגסי ועוד.
פסטיבל "LIVE במוזיאון", 14־11 ביולי, גן האמנות במוזיאון ישראל, ירושלים; פרטים: www.imjnet.org.il

מאחדים כוחות. גפן ובנאי. צילום: גבריאל בהרליה
מאחדים כוחות. גפן ובנאי. צילום: גבריאל בהרליה