מדי פעם נדלק השחקן והסטנדאפיסט אריק זילברמן ליצור יש מתוך האין הגדול הנמצא מתחת לאף - ולטרוף את הקלפים. אומנם הוא בוגר בית צבי, אבל כשלמד שם אצל שמוליק וילוז'ני, הבריק. וילוז'ני לא דילג מעליו - ולקח את הצעיר תחת חסותו.



זילברמן המשיך לשחק בתיאטרון. כרגע הוא מגלם את אביה של לוסי דובינצ'יק ב"חמוצ" בקאמרי - תפקיד שלמענו גידל זקן - אבל גם הוא יודע שדינו כמצחיקן נחרץ. למעלה מהיותו אחד מחלוצי הסטנדאפיסטים בעת החדשה, מאמצע שנות ה-90 הוא נמצא מאחורי הקלעים של כמה מההפקות הכי הזויות שעלו על המרקע, ואחרי זה נכנסו בגאון למיינסטרים הישראלי: "קומדי סטור", "חלומות בהקיציס", "שמש", "מועדון לילה", ועוד ועוד. "החיים הם דבר דינמי", הוא מסביר. "בשורה התחתונה, הטיימינג קובע את גורלך".



עכשיו, רגע לפני שהוא סוגר 50, נדמה שזילברמן שוב עומד לשנות כמה כללים לא כתובים עם ההרכב המוזיקומי שלו "המצליחנים", הכולל את אריק רנג'יט זלדין (כותב שותף), אילן צמיר וצח אגסי.



במסגרת המופע "מחשבים מסלול מחדש" זילברמן עולה כפרונטמן ובועט בכל מה שזז. "בהתחלה חשבנו שזה יהיה אופרת סטנד-אפ, אבל בסופו של דבר זה הפך להיות מופע בלי יותר מדי הגדרות", הוא מסביר. "כל קטע נגמר בשיר קליט ומצחיק, והקהל מגיב ברגליים. לדעתי עוד לא היה דבר כזה מעולם".


במקביל שוחררו לרשת שירים מוטרפים מהמופע, והם נעשו ויראליים: "שנאת חינם" ("חינם זה רק עוד אמצעי תשלום"), "זיבי תיכנס לפני" ("כולם רק שאלה / כולם רק שתי דקות"), "מריפואנה" (עם יוסי פיין על הבס) ו"יאללה מותק מתרגשים" (עם יעל לבנטל כמשתתפת אורחת בקליפ).





"ב'מחשבים מסלול מחדש', אנחנו מדברים על כל מה שאנשים עוברים במדינה הנהדרת שלנו", משתף זילברמן. "יש לנו כמובן קטע שלם שבו אני מספר על חצי מדינה שזכתה בלוטו, כלומר העלייה המטאורית במחירי הדיור. תבין, אנשים פה יושבים על מיליונים. למשל, זקנה מפתח תקווה שיש לה חדר וחצי והפכה לאיל נדל"ן. ואם יש לה אישור לגראס רפואי, אז גם לברון סמים".



אתה מציין במופע שאילו היה הרצל חי היום ומגיע לתחנה המרכזית בתל אביב, הוא היה בטוח שבחרנו באוגנדה. "אני תושב שכונת התקווה. יום אחד, אחרי הופעה ב'קאמל', עברתי ברחוב לוינסקי בדרך הביתה. בעודי מתהלך ב'אפריקה הקטנה', עוצרת לידי פתאום ניידת משטרה. השוטר שנמצא בה מבקש ממני תעודת זהות, ואני היחיד שם באותו הרגע שיש לו אזרחות ישראלית".



כל העניין הזה לא מוזר לך?


"מה, להקים להקה בגיל 50? נכון שזה להיות חתיכת 'לייט-בלומר', כי אנשים עושים את זה בגיל 15, אבל הייתה פה החלטה שלא לבוא עם בדיחות 'מכירים את זה ש...'. זה כיוון אחר לגמרי: אנחנו כן באים להצחיק - אבל עם זה לומר גם אמירות נוקבות". 



"מחשבים מסלול מחדש" – להקת המצליחנים. הלילה (25.8) ב-21:00, קאמל קומדי קלאב, נחלת בנימין 52, תל אביב