אג'נדת התחנה שמה דגש על קידום נושאי איכות הסביבה, וכחלק ממנה, מקפיד הרדיו לטפח גם את דור הצעירים, במטרה לסייע לחינוך הילדים לשמירה על כדור הארץ. במסגרת מגזין הסביבה לילדים "סבבה" (מדי שבת בבוקר), מועלת הפינה "ילד ירוק" בהשתתפות שני ילדים (בן ובת) מבתי ספר באזור השרון והמרכז (אזור הזיכיון של התחנה), שהוסמכו על ידי משרד החינוך והגנת הסביבה ל-"ירוקים", או בתי ספר הנמצאים בהליך הסמכה.



בפינה משוחחים הילדים עם מגישת התכנית בת שבע לפר על נושאי סביבה שונים, המועברים להם בבתי הספר או כאלה שבחרו להעלות בעצמם. בנוסף, התלמיד שיגיע למקום השלישי בתחרות, יזכה להגיש את הפינה "טיפ בסבבה", במהלכה מוקלטים טיפים לחיים ירוקים יותר. בשנה האחרונה עלו לשידור תלמידים מבית הספר "הגפן" ברמת גן, "אילנות" בהרצליה ומבית הספר "הירוק" בכפר סבא.



איך מגישים מועמדות?


בחודשים הקרובים יעלו לשידור מספר מתמודדים מבתי הספר השונים, תלמידי כיתות ה' ו-ו'. אשר יציגו עצמם ויספרו למאזינים מדוע דווקא הם מתאימים לתפקיד "הילד הירוק'". בסוף תהליך זה, יועמדו לבחירת המאזינים קבוצת התלמידים שהציעה מועמדות, ואלה יצביעו בשיטת מסרוני SMS בצירוף הצבעת צוות השיפוט של הרדיו.



הילדים שיבחרו בסוף התחרות יעלו לשידור באופן קבוע לאורך שנת הלימודים הנוכחית. ב-2012 זכה המיזם בפרס הרשות השנייה על שם רחל פרימור לתחקיר עיתונאי בנושא חברתי.



ילדים והוריהם המעוניינים לקחת חלק בתחרות מוזמנים לכתוב לדסק הירוק במערכת הרדיו לכתובת הדואר האלקטרוני - [email protected]



"סבבה", כל שבת ב- 08:00, ב-eco99fm.