יוצרת הרשת, הקומיקאית והזמרת הצעירה שרון לוקסנבורג משיקה בימים אלה מופע קומי מוזיקלי חדש בכיכובה. רק בתחילת החודש נכנסה לוקסנבורג בת ה–28 לרשימת עשר הישראליות המצחיקות ששווה לעקוב אחריהן ברשתות. חלקכם יזהו אותה בזכות הביצוע האדיר שלה לשיר הנושא של "לשבור את הקרח" ואחרים יזהו אותה בעיקר בגלל הייחוס המשפחתי שלה. לוקסנבורג היא האנטיתזה המוחלטת של האב המיליונר שלה, יעקב לוקסנבורג, איש עסקים מצליח ובעל השליטה בחברת לפידות, העוסקת בביצוע קידוחי נפט ומים בשדה הנפט חלץ. לוקסנבורג מחזיק גם בסקיילקס, יבואנית מכשירי סמסונג בישראל, ותחת המטרייה הזו נכללים גם סאני אלקטרוניקה, פרטנר, 012 סמייל ועוד.



למגינת לבו של "לוקסי", שרון החליטה לא להמשיך בדרכו אלא להגשים את החלומות שלה, ונכון לעכשיו היא הילדה המופרעת של עולם הבוהמה הישראלית. שרון האמנית והסטנדאפיסטית היא בחורה אקסצנטרית, מינית, פרובוקטיבית ומרדנית. אין לה בעיה לדבר גסויות, ללבוש בגדים נועזים, להעלות סרטונים מוזרים לרשת או לכתוב פוסטים בפייסבוק בלי נקודות ופסיקים, ומי שרוצה, שישבור את הראש על מנת לפענחם. לפני כחודש השיקה לוקסנבורג את מופע הבכורה הראשון שלה על הבמה, "שרון וחדי הקרן": "זה מופע סטנד־אפ משולב עם שואו קרקסי. יש בו הומור על תחומים רבים, מערכות יחסים, הדינמיקה של הורים גרושים, תובנות, מיניות ועוד. אחרי חמש שנים של הופעות אורח ב'קומדי קלאב', ב'בית ציוני אמריקה', 'סטנד־אפ פקטורי' וב'אוזן בר', אני מרגישה מספיק שלמה להחזיק מופע שלם לבד".



יש לך פלטפורמה שכל אחד חולם עליה, למה לא נכנסת לעסקים של אבא?


"אני ועסקים זה פשוט ניגודים, במקום להכניס כסף אני רק אוציא יותר ויותר. אני פשוט גרועה בזה. גם בתחילת הדרך היה לו רק את קידוחי הנפט ולא היה מקום לשלב אותי. למרות שהיום יש יותר אופציות, אני בוחרת לעשות את מה שאני אוהבת וטובה בו".



אבא לא ניסה לשכנע אותך לשנות כיוון בקריירה?


"בואי נאמר ככה, אחרי חמש שנים של שכנועים אבא שלי פשוט ויתר. ברור שהוא רצה שתהיה לי עבודה מסודרת ולקח לו שנים לנסות לשכנע אותי לפנות לאפיקים אחרים, אבל נפל לו האסימון שאני רוצה להיות קומיקאית והוא הפסיק להילחם וקיבל אותי כמו שאני. הוא כבר השלים עם זה ועכשיו רק מתגאה בי. אמא שלי מורה לאמנות, אז בטח שהוא לא מופתע שיצאה לו בת כמוני. סיימתי תיכון, עשיתי מכינה קדם צבאית, הייתי מפקדת ביחידת ההסרטה בחיל האוויר בצבא, סיימתי לימודי תואר ראשון בתיאטרון באוניברסיטת תל אביב, עשיתי הכל ביי דה בוק, ועכשיו מותר לי בנקודה הזאת לפרוש כנפיים ולעשות מה שבא לי".



ואמא?


"אמא שלי לגמרי הבינה. גם היא העדיפה שאעסוק בעריכת סרטים או בכל תחום אמנותי אחר שהוא יותר יציב. אני לא חושבת שיכולתי להרשות לעצמי לעסוק במה שאני עוסקת אם לא הייתה לי בסוף את התמיכה מההורים".



אבא הגיע לאחת מההופעות שלך?


"לאחרונה אבא היה בשתי הופעות שלי וביקשתי ממנו שייצא החוצה כי הייתי נבוכה להופיע מולו. הבן אדם שהכי קשה לי להופיע מולו זה אבא. וכשעליתי לבמה הוא יצא מתוך כבוד אלי. כל ההופעה צחקתי שאבא שלי נמצא בקהל ואני סופר נבוכה מזה, והוא בכלל לא היה שם".



עם אביה יעקב לוקסנבורג.
עם אביה יעקב לוקסנבורג.



איך זה שאבא איש עסקים ממולח ואת האנטיתזה שלו?


"תכלס, גם אבא איש מאוד מורכב. הוא גם פחות מילא פונקציה בגידול שלי, הייתי רואה אותו רק בסוף כל יום, קורא עיתון, וזאת האינטראקציה היחידה שהייתה לנו. יש אבות שהם טובים עם ילדים קטנים ויש אבות שמתקרבים לילדים רק בגיל הבגרות, כי אז הם יכולים לנהל איתם שיחה בגובה העיניים, וזה אבא שלי. רק לפני חמש שנים, בגיל 22, אני ואבא שלי התחלנו ממש להתקרב. לא משנה כמה הוא יהיה עסוק, תמיד הוא יענה לי ויעזור לי בכל דבר. אנחנו מדברים לפחות פעמיים בכל יום".



הוא עוזר לך לקדם את המופע ברמה הכלכלית?


"אבא שלי לא מבין בשואו ביז. הוא הכי נמנע מזה בעולם, לא אוהב להתראיין, אבל הוא מספק לי עצות חכמות מהעולם שלו. וכמובן מגבה אותי בכל עזרה כלכלית".



התביישתי בכסף שלנו


איזו ילדה היית?


"אני אחות בכורה לשני אחים, נולדתי בגבעתיים ועברנו לרמת חן. הייתי ילדה ביישנית. לא הייתי פותחת את הפה ולא מדברת עם אנשים. ההורים שלי הושיבו אותי לשיחה, אמרו שאני לא יכולה להמשיך ככה. הם אמרו לי שביישנות לילד זאת תכונה חמודה, אבל בישראל זה לא לגיטימי. הייתי תלמידה ממוצעת, הומנית ולא ריאלית, תמיד שאפתי לאמצע, 70 הספיק לי. אני זוכרת שהייתי מוחקת עם טיפקס את הכמעטים בתעודה. לא הייתי מקור גאווה להורי. שיא הטראומה שלי היה בגן בגיל 5.



היה ילד שמן שהתנכל לי בצורה עקבית כל יום, נטפל למשקל שלי. הייתי מלאה אבל ברמה סבירה לחלוטין. לפי פרויד, האישיות מתפתחת עד גיל 5, ואם זה נכון אז ממש אכלתי אותה, כי הוא השאיר לי שריטות עמוקות. אבל היה לי קלוז'ר עם הילד הזה כמה שנים לאחר מכן. הוא התחיל איתי בתיכון ולא זכר שהוא הרס לי את החיים".



אבל היו לך חיים נוחים ברמה הפיננסית.


"מאוד התביישתי בזה שיש בבית כסף. לא הייתי מדברת על זה, בניגוד לאחי שהוא הכי שואו אוף. אני זוכרת שמיד אחרי החופש הגדול שאלו כל ילד מה הוא עשה בחופש, ואני התביישתי לספר שהייתי בחופשת סקי באיזה אתר נופש יוקרתי בצרפת. תמיד הייתי אדם מאוד צנוע. אני מתגוררת בדירה שכורה וצנועה ברוטשילד, כשאני מגיעה להופיע במועדוני סטנד־אפ אני מתביישת להחנות את הרכב שלי ליד הכניסה ממקום של צניעות. פשוט לא נעים לי".



איך עברו עלייך הגירושים של הורייך?


"כשהייתי בת 23 הורי התגרשו. אמא שלי נשארה בבית ברמת חן ואבא שלי עבר לגור בסי אנד סאן. לקחתי את הגירושים בקלות, באמת תודה רבה סוף־סוף, לא יכולתם לעשות את זה לפני? הם כל הזמן היו רבים, כך שזה לא הפתיע אותי, זה היה צעד מתבקש. היום הם ביחסים טובים ואפילו יש לנו לפעמים ארוחות משפחתיות משותפות. בבקשה תכניסי גם את המילה טנטטיבית, אני נורא אוהבת אותה".



באיזה הקשר להכניס את המילה?


"בלי שום הקשר, אוטומטית כל מי שאומר את המילה הזאת נשמע יותר אינטליגנט".



בני הזוג שלי ואבא


כשפגשתי את שרון היא נראתה כמו אישה שמסרבת להתבגר, לבושה באוברול של ילדה, עם שתי צמות בלונדיניות ונעלי עקב של 15 ס"מ. היא הייתה נרגשת וזה ניכר כשעישנה ללא הפסקה, סיגריה אחר סיגריה.



היה לך מפגש נאהבים עם הקומיקאי והשחקן ההוליוודי ג'ק בלאק. ספרי לי על זה.


"צילמתי בווידיאו שיר אהבה מושקע לג'ק בלאק. תמיד חלמתי לפגוש אותו. ודרך קשרים שיש לי גרמתי לו לראות את הווידיאו. הוא ביקש לפגוש אותי והזמין אותי לסט הצילומים. בדיוק הוא צילם סרט שנקרא 'צמרמורת', שיצא לאחרונה לאקרנים. הייתי על סף דמעות מרוב התרגשות. טסתי עם אמא שלי לפגוש אותו באטלנטה, וכל הדרך אמא שלי, שלא האמינה, אמרה לי שעובדים עלי ואני נאיבית וזה לא יקרה. ובגלל שהיא כל כך מרמרה אותי, התחלתי להאמין שמדובר בפיקציה ושבאמת מסתלבטים עלי. מרוב התרגשות רוקנתי את המיני בר במלון והגעתי שיכורה לסט הצילומים. היה מפגש מרגש, הבאתי לו מזוזה כי הוא יהודי ומוצרים מים המלח, יש יותר מביך מזה?".



גם הזמרת הבינלאומית סיה הגיבה על אחד הקליפים שהעלית ליו־טיוב.


"העליתי סרטון לשיר חנוכה שכתבתי ושרתי בדמותה של סיה. סיה הגיבה לי על הסרטון וכתבה: 'לא הבנתי מילה, אבל זה נראה ממש מגניב', כי הקליפ צולם בעברית".



הקומיקאית הצעירה גם התחילה לשחות היטב בביצה והבינה שבשביל לשרוד בה צריך ברזומה מערכות יחסים מתוקשרות. לוקסנבורג הספיקה להיות בקשר רומנטי קצרצר עם גילי מוסינזון, שמככב היום בכותרות, עם הסטנדאפיסט אורי חזקיה, ולא מזמן סיימה את הקשר עם השחקן והבדרן איתי שגב. כיום היא נמצאת בזוגיות טרייה. "אבא שלי מתוסכל מבני הזוג שאני יוצאת איתם. הוא משתגע מזה שאני יוצאת עם שחקנים ואנשים מהתחום".



מי מהקומיקאים מצחיק אותך?


"מיכאל הנגבי, אבי אטינגר, אסף יצחקי, אורי חזקיה ועוד כמה".



ומי לא?


"שלום אסייג, יש לו הומור מיושן של פעם והומור דתי שפחות מדבר אלי. ראיתי מופע שלו בקאמל והבן אדם מספר בדיחה אחרי בדיחה והקהל בדממה. וזה מוזר, כי בטלוויזיה הוא מצליח והקהל אמור לצחוק אוטומטית, אבל יש שקט בקהל. נראה לי שזה לא רק אני, אלא יש הסכמה כוללת שהוא פשוט לא מצחיק".



את חושבת שאת מצחיקה?


"אני אתן לאחרים להגיב בשמי".