חגיגות חנוכה אצל יובל המבולבל ומיכל הקטנה התחילו לפני, ויסתיימו אי שם בקצה ינואר. ככה זה כשאתה חלק מהצגה סופר מצליחה, "אופס, הילדים התכווצו", שבה משתתפות גם ציפי שביט ושולה חן.  אממה, להצלחה יש מחיר. הנה, הקול של מיכל ויצמן כבר נשמע צרוד. לפני שנה היא אפילו נאלצה לקבל זריקת קורטיזון. עד כדי כך. אבל הם כבר יודעים מה לעשות ("שותקים כשלא מופיעים", אומרת ויצמן), אלא שבשבילם לא מדובר בקושי. "הייתי בקרבי בצבא, אז כל דבר אחר נראה לי קל", אומר יובל שם טוב. "יש דברים הרבה יותר קשים בחיים, והכל מתגמד מול אלפי ילדים שמתרגשים וצוחקים. על הבמה לא מרגישים את הכאב. הגוף דוחף את עצמו פסיכולוגית קדימה. כשההצגות יסתיימו, אני כבר יודע שצפויים לי יומיים של חוסר יכולת לזוז".



בינתיים הם על הבמה עם המחזה בן שעה ו-45 דקות שכתב שם טוב, שחתום גם על ההצגה "גיבורי האור". "בכלל לא ידעתי שאני כזה", הוא צוחק. "למדתי שהכתיבה באה לי בטבעיות, גם אם לא בקלות. אני יודע לכתוב בעיניים של ילד". והילדים הפרטיים שלהם יהיו שם. השניים של ויצמן (יולי בת ה-9 וליאו בן ה-8) כבר קיבלו תגי הפקה, והם עוזרים מאחורי הקלעים. "מביאים אביזרים, מגישים מים. מאוד נהנים", היא אומרת. שם טוב לא יביא להצגות את ששת ילדיו הפרטיים, אבל מדי פעם אחד מהם יצטרף אליו. מן הסתם לא הילד הצעיר בחבורה הגדולה, שנולד רק לפני חצי שנה. "אני ומיכל אשתי תמיד רצינו משפחה גדולה", הוא אומר. "החלום שלנו היה לנסוע באוטו ושיהיה רעש מאחורה, רק לא ידענו בכמה רעש מדובר".





וכשהקהל היעד שלך משתנה כל שנה מחדש, הם גם צריכים להמציא את עצמם כל פעם מחדש. "אני צריכה כל הזמן להוכיח את עצמי מחדש, ללמוד ולהשתפר ולהיות בעניינים", אומרת ויצמן. "בדיוק כמו שאפל משנים גרסה כל הזמן, צריך להיות מעודכנים. הילדים של היום הרבה יותר מפונקים. אנחנו פוגשים אותם אחרי המופע, ויש לי ילדים פרטיים משלי כדי לדעת זאת. אז צריך להתאמץ כדי לתפוס אותם במשך כל זמן המופע, ואנחנו מצליחים בזה. הקהל הקטן יושב בדממה, כי כל הזמן משהו קורה על הבמה".



בין קווי העלילה של ההצגה, היה חשוב לשם טוב להעביר מסר בנוגע לחשיבה חיובית. "לא הרבה יודעים, אבל יובל הוא באמת ילד מבולבל", הוא אומר בחיוך. "גם אני כילד הייתי כזה. לא הכל הצליח לי. לא הכל היה מושלם. הדברים הסתדרו לי בזכות חשיבה חיובית. זה מה שהיה כשהייתי ילד, וזה מה שקורה לי גם כיום. אני אדם עם בעיות של קשב וריכוז, שלא תמיד מסתדרות עם העובדה שיש לי עסק לנהל. בסופו של דבר, דברים מסתדרים, כי אני מאמין שמי שמחייך אל העולם, העולם יחייך אליו בחזרה. לאחרונה הוכיחו מחקרים מדעיים שאנשים שמרבים לחייך, המערכת החיסונית שלהם חזקה יותר והם פחות חולים. בסרט מרתק שראיתי לאחרונה שנקרא 'בליפ', הראו איך לא רק החיוך משפיע עלינו, אלא גם על החיבור של המולקולות סביבנו".



נשמע רוחני.


"אני גם וגם. כל הכיף זה לשלב בין השניים".



מתברר שגם ויצמן מוצאת עצמה מתחברת למסריו החייכניים של שם טוב, ואף מוסיפה עליהם עוד משלה: "חשוב לי להעביר את המסר הפשוט שהחיים קצרים, ואם אלוהים בחר בנו מתוך מיליארד זרעונים כדי שנאהב את עצמנו, צריך להגיד תודה על הכל. עצבים ומריבות הם דברים שמעכבים אותנו ולא מקדמים אותנו לשום מקום. צריך לדעת לשנות תדרים".



זה לא מסר מורכב לילדים קטנים?


"ילדים קטנים יכולים לקלוט כל מסר, אם הוא מוגש להם בצורה פשוטה. זה לא פשוט להיות פשוט".