בין השחקנים, הזמרים והרקדנים שמתרוצצים מאחורי הקלעים של המחזמר "היפה והחיה" בחנוכה יש גם שני ילדים מאושרים, בני שמונה ועשר, ילדיה של השחקנית הילה סורג'ון. "מצאנו פתרון לימי החופשה", אומרת האם, שמגלמת במחזמר את ואזה הפרועה. "הילדים מלווים אותי כל חנוכה, ואם מישהו יצטרך החלפה, לא תהיה בעיה. הם גם ידעו להביא אביזרים ולהכין קפה למי שירצה".



כמי שחלק נכבד מהקריירה שלה עשתה בעולם הילדים - בין השאר כשחקנית בהצגות של אורנה פורת והסדרות "אלישע" ו"השמינייה" וגם כמדבבת באינספור סרטים – ילדיה של סורג'ון כבר מכירים את השגרה הזו. והיא? "אני מרגישה מסופקת, כי אני עושה את מה שאני אוהבת. בעיקר כי אני מתויגת כקומיקאית ונותנים לי תפקידים מצחיקים. כשאני מצליחה להביע את הקומיות שלי, אני עפה. ב'היפה והחיה' אני רוקדת ושרה וגם הטקסטים שלי מצחיקים, אז בכלל זכיתי".



את מדברת על עצמך כקומיקאית, אבל רבים מתפקידיך היו דרמטיים.
"את משקפת את מה שאנשים שהם לא שחקנים רואים בי. אבל בתעשייה אני מתויגת כקומיקאית ורוב התפקידים שאני מקבלת הם קומיים. אם נותנים לי אפשרות להביא את עצמי בתפקידים דרמטיים, זה בכלל מדהים. אם אני מסתכלת אחורה, בקולנוע עשיתי תפקידים דרמטיים הרבה יותר מאשר בטלוויזיה. כיום אני מצטלמת בתפקיד דרמטי ב'מוטלים בספק', סרט ביכורים של אלירן אליה עם רן דנקר".



הפריצה הגדולה שלך הייתה ב־2013, בתוכנית "ישראל" של ישראל קטורזה.
"לגמרי. אם פעם זה היה 'תזכירי לי מאיפה את מוכרת לי?' כשהתוכנית עלתה, זה כבר היה 'הנה אשתו של קטורזה'. חושבים שאם אתה לא בפריים טיים, אתה כאילו לא קיים. אבל זה לא עובד ככה. יש הרבה אנשים מוכשרים שעובדים בתחום והם לא בטלוויזיה. אתה לומד לאט־לאט להבין שזה לא אומר כלום על הכישורים שלך, והכל בסדר, ומה שחשוב זה להיות בעשייה".



היו תקופות שחוסר ההכרה הציבורית הטריד אותך?
"אנחנו אמנים ומחפשים את ההכרה, אבל עם ההתבגרות אני מבינה שזה לא הדבר הכי חשוב. זה התהליך שעברתי עד שהבנתי שקיבלתי מתנה, שאני יודעת להצחיק ולעשות טוב לאנשים, ואני צריכה להתעסק בזה".



"היפה והחיה". צילום: רונן אקרמן



עכשיו, כאמור, היא משתתפת במחזמר "היפה והחיה", כשבתפקידים הראשיים מככבים אניה בוקשטיין ועוז זהבי, בגרסה אחת מתוך מאות לאחד מסיפורי האהבה המיתולוגיים. "יש על הבמה מלא כישרון", מפרגנת סורג'ון. "נפגשנו בתחילת הדרך לשבועיים של עבודה על הכוראוגרפיה המדהימה שיצר נדב צלנר. סביבי בחורות מדהימות ומוכשרות, שקולטות את הצעדים בשנייה, ואני, רגע, תעשו שוב כדי שאני אבין. בראש שלי זה היה 'וואו, הם רקדנים כל כך טובים'. אבל אז הבנתי שמדובר בשחקניות וזמרות שגם יודעות לרקוד. זה אולי ישמע זקן, אבל בדור הזה הם פשוט יודעים לעשות הכל".



לא מלחיץ לעמוד לצדם?
"אני כל כך בטוחה במקום שלי, וברור לי שלכל אחד יש מקום משלו. יש לי המון תובנות על החיים בגיל 43. אני יודעת שאני עושה את המקסימום, ואם הביאו אותי לתפקיד הזה, אז כנראה הם יודעים שיש לי מה לתת".



אחרי טירוף חנוכה, שיימשך 12 יום, תחזור סורג'ון למפעלותיה, בין היתר לשיוף וליטוש הצגת ילדים שכתבה ולעבודה על מופע קומי אישי, שיהיה לדבריה יותר לכיוון הסטנד־אפ. "מאחר שאני שחקנית פיזית ויכולה לעבוד עם הגוף שלי, אנחנו מנסים להמציא את הדבר החדש שיהיה קומוניקטיבי לקהל", היא אומרת. "ומעבר לזה, עבורי זה התמצית של המקצוע: להיות בעשייה וליצור".



"היפה והחיה", 24.12־8.1, באר שבע, תל אביב, חיפה, אשקלון ואשדוד, 149 שקלים לכרטיס