הקומיקאית והשחקנית אורנה בנאי נפרדה הלילה (שישי) מאחיה הבכור, מאיר, שהלך אמש לעולמו בגיל 56 לאחר מאבק במחלת הסרטן. בנאי ציטטה באינסטגרם את שירו של מאיר, "שער הרחמים" וכתבה: "חי פעם רק פעם, יש טעם אין טעם, עם כח בלי כח, שער הרחמים". לאחר מכן הוסיפה: "כמה נלחמת אחי. בכל הכח. כמה רצית, כמה האמנת, כמה קיווית. נאבקת. נאחזת. זהו, די, נגמר". 




בן דודו של מאיר, סולן להקת משינה יובל בנאי, קיבל אתמול את הבשורה על מותו רגע לפני שהלהקה עלתה להופעה באשקלון. "עם ההודעה על מותו של בן משפחתו, יובל בנאי פנה לקהל ואמר: "ערב טוב לכולם, אני רוצה להגיד מילה לפני שאנחנו ממשיכים. זהו ערב לא פשוט בשביל אף אחד מאיתנו, חבר, בן דוד אהוב הלך לעולמו לפני שעלינו לבמה, חבר ילדות שלי, אח שלי אהוב לבי מאיר בנאי לא איתנו יותר".



למרות הקושי הבהיר בנאי לקהל: "אנחנו נעשה את ההופעה הזאת כי אני חושב שזה מה שמאיר היה רוצה שאנחנו נעשה. הוא היה מוזיקאי מדהים ובן אדם מדהים, אנחנו ניתן בראש היום בשבילו". 



בן דוד נוסף, בועז, הודיע על ביטול ההופעה שהיה אמור לערוך היום. 



הזמרת סי היימן שבדיוק סיימה הופעה בכוכב יאיר ואמרה כי "זה שוק טוטלי ונוראי מאיר ואני צמחנו יחד. אבא נחצ'ה אהב אותו אהבת נפש וגילה אותו בעצם עם להקת חופים שאבא עשה איתה את ההופעה ראשונה. זה שוק זו אבדה נוראית ואיומה אין מילים גשם של דמעות, נורא".



אביב גפן צייץ בטוויטר ציטוט של השיר "שער הרחמים" והוסיף: "יהיה זכרו ברוך. מחבק את המשפחה וחיבוק חזק לאחי אביתר".



מוזיקאי קובי אוז אמר הערב בכאב: "הוא היה בשבילי מגדלור. יש לי המון לספר על מאיר בנאי, המון. בפעם הראשונה ששמעתי אותו הייתי נער חולה מוסיקת מחשבים". אוז נזכר והוסיף: "ב-1992 - זכינו בטיפקס להמון זמן איכות עם מאיר בנאי - שרנו ביחד בפסטיגל - אנחנו היינו בהתחלה שלנו והוא היה זמר השנה עם שיר השנה - הוא בעיקר היה אחלה גבר ומצחיק ביותר. מאיר ואני שיתפנו פעולה גם כשאירחתי אותו במופע שלי בכפר סבא. האנרגיות שלנו רקדו בגרוב משותף, הייתה אחווה.



על הפרידה מבנאי אמר: "בפעם האחרונה ששמעתי ממנו זה היה סוג של ד"ש שקיבלתי מהבן הסופר מגניב שלו נועם - שראה את טיפקס כמלצר בזאפה ובא לחבק אותנו ולספר כמה הוא אוהב ולמסור ד"ש מאבא - אשכרה הייתי בצמרמורת מדרישת השלום המרגשת שקיבלנו. היה שלום - מאיר המאיר עלינו מעצמותיו - מאיר הענק, מאיר האמיץ, מאיר החדשן, מאיר הסוער, תמיד תישאר בליבי כמו אש מחממת ביום גשום".



גם יהודה פוליקר הקדיש מחווה לבנאי: "השיר הבא נושא שם של דיסק שמלאו מעל 30 שנה. לא יודע אם שמעתם שמאיר בנאי הלך לעולמו ואני מקדיש את השיר לזכרו זה יום עצוב מבחינתי כמובן הוא היה איש יקר חבר עוזב אותנו".