לאחר שנלקחה ממנו היכולת ללמד ב"אוניברסיטה של השטחים הכבושים", החליט פרופסור אמיר חצרוני, חוקר תקשורת ופובליציסט שנחשב לאחד השנואים בישראל, להרביץ תורה בבני ישראל במסגרת מועדוני סטנד אפ. דרך יצירתית, ויש שיאמרו גאונית, לבטא את דעותיו הידועות לשמצה ומוחרמות, נכון לרגע זה רק בחלק מתוכניות הטלוויזיה.



אמיר חצרוני בהופעה

זה מתחיל עם אקורדיוניסט. חצרוני פוצח בשירת ארץ ישראל היפה בקול צורם, בדציבלים שמכניסים למוות קליני גם את המעריצים הכי אדוקים של הפרופסור. הצורך הפתולוגי נרקיסיסטי שלו באהבה, שנאה, או תגובה כלשהי מהמין האנושי, עולה שלב בחשיפה מרצון של תמונות מימי ילדותו, ופרובוקציות זולות ספק מזעזעות דוגמת "כאן אני עצוב כי הבנתי שאמא בהריון והלכה הירושה",  וממשיכות ב"כאן אני שמח, כי אמא עברה הפלה טבעית בעקבות גידול". 



הציפייה כי באולם ייזרקו עגבניות מופרכת עם התגודדותו הסקרנית של הקהל ההומה, שקנה את כל הכרטיסים מראש. מי הם? מיקס לבוש היטב של בני 20-35 שבאו לקבל טיפול בהלם, כולל כמה חיילים ברגילה. אמנם סגירת החשבונות האישיים הייתה מעט מיותרת, אך עם ההתרגלות לסאונד הצורם, גם יכולתו הקומית של חצרוני הולכת ומשתפרת.



שיא הצחקוקים נרשם בביצוע משולהב של הגיג על "מצעד השרמוטות", גיג שהוא למעשה פוסט משוחזר שקם לתחייה (אם כי חלק נכבד מהחומרים עדיין לא נחשף בפייסבוק), ובניחוש פרוע עלול להרתיח מחדש כמה פמיניסטיות במידה 38. אך אליה וקוץ בה, חצרוני מצליח איפה שקומיקאים רבים נכשלים, רק מעצם העימות איתו, שעבור רבים היה עד עתה וירטואלי על גבול המיתי, אך יחד עם הווליום המשוגע, הוא מאבד משהו מיכולת המחאה והסאטירה. אטמי אוזניים בכניסה יסגרו את הפינה.



מילה מהאמן: המופע הוא קברט סטירי, פוליטי ואישי במודל של המופעים של יהונתן גפן כשהיה צעיר וחתיך.



איפה: 4.2 ב-21:00 במועדון האנדרגראונד (רחוב יפו 47, ירושלים).


למה: השד העדתי פחות נורא כשרואים אותו מקרוב תוך כדי בליסת אדממה.


כמה: 45 שקלים במכירה מוקדמת, 60 שקלים בקופות.


שורה תחתונה: שווה כרטיס.