שמונה הצגות לילדים ושתי הצגות לנוער יתחרו השנה בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים ה־27, שייערך בחיפה בחול המועד פסח, בתאריכים 12-14 באפריל. בפסטיבל, שהצגותיו ייערכו בתיאטרון חיפה, במתחם מוזיאון חיפה ובמתחם האודיטוריום, ישתתפו גם עשרות הצגות אורחות והצגות תיאטרון רחוב מהארץ ובחו"ל.



ההצגות שנבחרו בידי איציק ויינגרטן, המנהל האמנותי של הפסטיבל, והוועדה האמנותית שלצדו, הן: "אם פתאום אפגוש אריה" - הצגה של תיאטרון חיפה ותזמורת "המהפכה", במרכזה נגנים מספרים ושרים משירי לאה גולדברג, נורית זרחי, תרצה אתר ועוד. לחנים ורעיון: ענבל דרור. בימוי: רוני ברודצקי; "הגשם של סבא אהרן" - שלושה סבים יוצאים בשנת בצורת לחפש את הגשם. על פי סיפור מאת מאיר שלו. בימוי: מור פרנק; "דודה לאה - מאת שומיש". בעקבות סיפור דמיוני של שהם סמיט על אחיין דמיוני של לאה גולדברג; "החבר הכי טוב שלי", מאת ובבימוי הדס קלדרון ועודד אהרליך. סיפור של ידידות אמיצה בין כלב נטוש לילד מבודד; "מולו וצגאי" - עיבוד לספר ילדים של תמר ורטר־זהבי על מסע קסום באפריקה של אח ואחות.



עוד הצגות שיוצגו הן "מעבר להרים" - סיפורים פילוסופיים לילדים מבית תיאטרון "אלעד" באילת. כתיבה ובימוי: שי פיטובסקי. מוזיקה: אלברטו שוורץ; "סימני דרך" – מסע של ילדה שמוצאת את הכוחות הטמונים בה בעזרת כלב. מאת ליאורה כרמלי. בימוי: סופיה נולר; "קולות" - הצגה מוזיקלית בערבית של תיאטרון "זיקית", על מלכה שהמשחק החביב עליה הוא זיהוי רעשים. רעיון ובימוי: פבלו אריאל. עם התזמורת למוזיקה ערבית קלאסית בתרשיחא.



כמו כן, יתחרו שתי הצגות לנוער - "זיתים", מאת ובבימוי רובי קסוס, בביצוע דליה שטורך, על נערה שחולמת להיות זמרת מפורסמת כמו אדל; ו"סמיילבורגר", הצגה של תיאטרון "הנפש", מאת ובבימוי תום ווליניץ, על קבוצת בני נוער יהודים־ערבים שעובדים בהמבורגרייה.



עוד בפסטיבל החיפאי: מופעי רחוב רבים מהארץ ומחו"ל (בלגיה, גרמניה, צרפת, ספרד, אורוגוואי, איטליה, הולנד וצ'ילה); וג'וליאן קוטרו, אחד מטובי הליצנים בעולם, שיעביר סדנת ליצנות.