פסטיבל ישראל יוצא מחר לדרך ושרת התרבות מירי רגב מעלה, כצפוי, מופע משלה. במכתב ששיגרה בערב החג אל מנכ"ל הפסטיבל איל שר, בירכה על התפתחותו של הפסטיבל המתקיים זה 56 שנה. 

אלא שראשית המכתב אינה מעידה על המשכו: "הופתעתי לשמוע שגם השנה יתקיימו מופעים בעירום כחלק אינטגרלי מהמופעים המוצעים לציבור הישראלי בפסטיבל ישראל בירושלים. מופע בעירום מלא - גם כשהוא בחסות אומנותית - מנוגד ופוגע בערכים הבסיסיים של הציבור הישראלי ושל מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית וברגשותיהם של אוכלוסיות רחבות", כתבה רגב.
היא התייחסה למופעים "ומה אעשה בחרב הזאת" של הבמאית אנג'ליקה לידל (ספרד) ו"פינודרמה" של הכוריאוגרפית ליה רודריגס (ברזיל). "זכותו של כל יחיד כמובן לנהוג כרצונו, וזכותכם כפסטיבל לבחור את הבחירות האומנותיות שלכם, בכך אינני מתערבת, אך תקציב המדינה לא יכול להיות מחולק לפעולות הפוגעות בערכי החברה ובזהותה. כמקובל בחוק האמריקאי ובמדינות נוספות, אין קשר בין חופש ביטוי וחירות היצירה שהינן זכויות חשובות ומוגנות, לבין הטלת חובת מימון על המדינה ביחס לכל יצירה אומנותית". 

"ומה אעשה בחרב הזאת?", אחת מההצגות עליהן נסובה המחלוקת החדשה. צילום: יח"צ

"אבקשך לפעול להוציא אירועים אלו מהמסגרת הממומנת של פסטיבל ישראל ולא להגיש אירועים אלו בבקשת התמיכה של הפסטיבל למשרדי", חתמה רגב. בדף הפייסבוק שלה חידדה את המסר: "עוד לא שמעתי על סעיף תקציבי 'מופעי עירום'. לא מתכוונת לממן מופעי עירום מתקציב המדינה".
איל שר מסר בתגובה: "אנחנו מודים לשרת התרבות על הברכות על התפתחותו של הפסטיבל בשנים האחרונות. צוות הפסטיבל עובד קשה להשיג את היעדים שהצבנו לעצמנו ואני שמח עד מאוד שהתוצאות נראות לעין ומתקבלות בהערכה. תודה מיוחדת למשרד התרבות על התמיכה והסיוע להמשך צמיחתו של הפסטיבל ופריחתו. כפי שהשרה ציינה במכתבה, מופעי הפסטיבל אשר יש בהם מרכיב של עירום הם אכן חלק אינטגראלי מהתכנית האמנותית. נדגיש שהמופעים הללו הנם מופעי אולם מכורטסים, כלומר אינם מתקיימים במרחב הציבורי הפתוח לכל, ואנו מציינים בבירור ובהבלטה בתוכנייה שהם כוללים עירום, בדיוק מכיוון שאנו מתחשבים באותו ציבור שאולי אינו מעונין במופעים אלה.  ציבור זה מוזמן לבחור מתוך מגוון המופעים המשובחים האחרים שהפסטיבל מציג. מכתב השרה הועבר לוועד המנהל של הפסטיבל".
לפני שנתיים בדיוק נשאה רגב בנאומה בבריכת הסולטן במסגרת הפסטיבל את הדברים הבאים: "בשם אותו פלורליזם, המעניק לכם את החופש ליצור, לכתוב, ולהביא לידי ביטוי את יצירותיכם, הייתי מצפה שהעיקרון הזה יישמר ויכובד גם כשמדובר בהשקפות עולם שונות. יש מקום לכולם - לחילוני, לדתי, לאשכנזי ולספרדי, לימין ולשמאל, ליהודי ולערבי". 
התגובות על פנייתה אל מנכ"ל פסטיבל ישראל באשר למופעים הכוללים עירום לא איחרו להגיע. היו מי שהזכירו כי בשנה שעברה, במסגרת פסטיבל ישראל, הועלה המופע "יותר מעירום"  של דוריס אוליך (אוסטריה) פעמיים, לאור הביקוש הרב. במהלכו הופיעו רקדנים בעירום מלא.

ח"כ אראל מרגלית. "רגב חייבת איזו פרובוקציה יומית". צילום: פלאש 90
"עירום היה ויהיה חלק מתרבות. מודלים של ציור, של פיסול, בקולנוע ועל הבמה, תמיד היה עירום ותמיד יהיה. אבל רגב חייבת איזו פרובוקציה יומית, זה חלק מהאגו, מהדלק, מהמאבק על מקום גבוה יותר ברשימת הליכוד. ולכן היא חייבת להתלבש, כשזה לא בשמלה מטופשת אז על מישהו, על משהו, ומה שיפה זה שדווקא הרצון שלה להלביש אמנים - חושף אותה במערומיה", כתב בדף הפייסבוק שלו ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני). 
המוציא לאור חנוך סער הגיב: "בתנ"ך כתוב שדוד המלך ראה את בת שבע, אשה נשואה, מתרחצת בעירום על גג בית - וחמד אותה לעצמו. העירום הזה, גברתי שרת התרבות, כשר לתיקצוב? או שתבטלי תקציב גם ללומדי תנ"ך"?, והמפיק המוזיקלי כרמי וורטמן כתב: "במדינה ששרת החסרת תרבות מירי רגב רוצה להיות מנהלת התוכן של פסטיבל ישראל אתה מבין שאנחנו בבעיה".
"בינינו, מירי רגב, עשית אחלה עבודה ביח"צ של פסטיבל ישראל", כותב גולש נוסף ואחר מציע משחק רשת חם: "אילו יצירות מופת היו 'נחסכות' מאיתנו אילו מירי רגב ('יש עירום-אין תיקצוב') הייתה שרת התרבות באותן נסיבות. אני פותח בבריאת האדם, מיכאלאנג'לו, הקפלה הסיסטינית, הואתיקן". מהעבר השני, זכתה רגב לחיבוק גדול על מכתבה. "את הכי מתאימה להחליף את ביבי כשיפרוש", כתבה גולשת, ואחרת הצטרפה: "מירי רגב תותחית".