עיריית אריאל בסך הכל רצתה להעשיר את יום שישי, במסגרת פרויקט "שישי נשי", אשר במסגרתו מגיעות נשים ומספרות את סיפור חייהן, ומנהלות דו שיח עם הקהל במקום. אך להתנגדות העזה הזאת, העירייה לא ציפתה, כאשר פרסמה את המודעה לפיה אורלי וילנאי צפויה להגיע אל העיר. בדף הפייסבוק התפתח דיון בנושא, שגלש מהר מאוד לפסים פוליטיים. מספר אזרחים טענו כי הבאתה היא דבר שלא צריך להיעשות, בעקבות דעות פוליטיות, לפי טענתם, שהשמיעה בעבר.



"את וחברה הולכות בנחת להרצאה המעולה של אורלי וילנאי, אוכלות ביחד ארוחת בוקר וכל זה באולם החדש והממוזג (חשוב!) של מרכז צעירים. יש יותר פאן מזה?" נכתב בפוסט בפייסבוק, ובשבוע האחרון התנהל בו דיון ארוך מאוד בנושא. רבים מהתושבים קראו שלא להגיע לאירוע, ותיארו את וילנאי כשמלאנית שלא פעם התבטאה כנגדם. 



"אורלי וילנאי באריאל? לפרנסה היא מגיעה לאריאל... לא הייתי נותן לשקרניקית הזו להיכנס", כתב אחד התושבים, ואחרת הוסיפה: "אל תלכו להרצאה שלה ..הכל כסף ....פתאום זה לא שטחים כבושים? לתת לשמאלנית הזאת לדרוך באריאל זה בזיון אחד גדול". 



"לפי הדברים שלכם רק היא עשתה שינוי בחייה המקצועיים והאישיים - ממש וונדר וומן. אישה שיושבת כל בוקר ומסיתה נגד הימין השפוי ונגד ההתישבות ביהודה ושומרון לא צריכה לקבל פרנסה מאיתנו. יש מספיק מרצים שלא מסיתים כנגדנו שעשו שינויים בחייהם שניתן היה להביא אותם". אחרים כתבו בושה לעיירית אריאל....לתת פרנסה לאורלי וילנאי".



בעיריית אריאל הגיבו לפוסט והוסיפו כי "ההרצאה של אורלי וילנאי אינה עוסקת בדעותיה הפוליטיות אלא ביכולת לעשות שינוי כפי שעשתה בחייה האישיים והמקצועיים. אנו מזכירים כי חרמות על רקע פוליטי אינן דרכנו ובעבר גם אנו התמודדנו עם חרמות שהופנו כלפנו". גם טענה זאת הותקפה ונכתב כי אין טעם לתת לה במה.



מהצד השני, הגיבו מספר תושבים בעד הבאתה, על מנת לקיים דו שיח: "אני מציעה לכולכם למתן את הקיצוניות שלא מובילה לשום מקום. יש לכם הזדמנות להיפגש עם מי שאתם טוענים שאמרה שאנחנו סרטן במדינה ולשאול אותה את השאלה הנוקבת: איך את אומרת את זה ואחר כך באה לאריאל לתת הרצאה.... האין זאת צביעות?.... תנו לה להגן על עצמה ועל דעותיה ואל תעשו משפט שדה.



"לא אוהבת אותה בכלל אבל מעדיפה שבן אדם ,למרות דעותיו, יגיע לאריאל. אם לא הייתה מגיעה ומחרימה אותנו אז זה היה באמת מכעיס. אפשר לשאול אותה בסוף ההרצאה שאלות או לבוא באופן אישי ולומר דברים , אבל להחרים אותה כשבאה לאריאל כבר כמו שהיו אלו שהחרימו את אריאל . רחוק מאוד מכוונת המשורר".



"אורלי וילנאי היא אישה חמה, לבבית ואמיצה שלא מפחדת לחשוף שחיתויות וללכת נגד הזרם. שמעתי אותה בעבר וההרצאה שלה מצויינת. היא מוכנה לשים את דעותיה הפוליטיות בצד ולהגיע לכבד את אריאל ותושביה. בואו נכבד גם אנחנו אותה. אחרי הכל מה שווה שיח פתוח אם אנחנו שומעים רק את מי שחושב כמונו כל הזמן....?", סיכמה תושבת נוספת.