קצב, צבע, ואמירות חברתיות: המופע של חברי "בלו מן גרופ" אמש בהיכל התרבות בתל אביב, הרים את הקהל, תרתי משמע, כשכדורי ענק מוארים וצבעוניים עפו בין המושבים, והאנשים הקהל הקפיצו אותם לצלילי התופים של הלהקה. למי שלא מכיר: הבלו מן גרופ הם קבוצה של שלושה אנשים צבועים בכחול המתופפים, רוקדים, ומייצרים תנועה מכל מה שאפשר, והמופע שלהם רץ כבר 25 שנה בכל העולם, עם מספר צופים מצטבר של 35 מיליון.



המופע האינטראקטיבי של הלהקה כולל הרבה מוזיקה, צבעים שמתפזרים על הבמה וגם, ואולי בעיקר, את הקהל: בחור אחד שנבחר מבין היושבים באולם, הולבש בחליפת ניילון לבנה וקסדת אופנוע ואז נלקח אל מאחורי הקלעים, משם הועבר שידור בלייב אל המסכים, שהראה כיצד הוא נצבע בכחול, נקשר בחבלי בטיחות ומושלך על קנבס מתוח ענק, ואז נצבע שוב - מה שיצר יצירת אומנות מקורית על הבד - אותה קיבל הבחור מתנה בתום החוויה.

בלו מן גרופ בישראל Blue man group. צילום: סיון פרג'
בלו מן גרופ בישראל Blue man group. צילום: סיון פרג'


בין הכדורים הקופצים, הנגינה על צינורות ביוב, הריקודים והתלבושות, הצליחו חברי ה"בלו מן גרופ" להעביר גם כמה מסרים חברתיים, כשמסכי סמארטרפון ענקיים הופיעו על הבמה, והוכיחו כמה הדור הנוכחי שקוע בתוכם, וכמה זבל פרסומי הם מאכילים אותנו.

בלו מן גרופ בישראל Blue man group. צילום: סיון פרג'
בלו מן גרופ בישראל Blue man group. צילום: סיון פרג'


המופע הנוכחי הוא חלק מסיבוב הופעות עולמי לרגל 25 שנים ללהקה, שהוקמה בשנת 1991 בניו יורק על ידי שלושה חברי קולג' שסיימו את לימודיהם: פיל סטנטון, כריס וינק ומאט גולדמן ויצרו מופע דינמי אוניברסלי המכיל מוזיקה, תיאטרון, אמנות וטכנולוגיה ומיד כבשו את הצופים. שניים מהצופים בהיכל התרבות, סיפורו כי ראו הופעה של חברי הלהקה לפני 20 שנה בלאס וגאס, ולא דיווחו על שינויים מהותיים בתכנית האמנותית.

בלו מן גרופ בישראל Blue man group . צילום: סיון פרג'
בלו מן גרופ בישראל Blue man group . צילום: סיון פרג'


המופע, ללא ספק מרשים, צבעוני ואינטראקטיבי, אך לפרקים מרגיש, כמו החידוש הכי גדול לשנת 1991, ולא ה"וואו" האורקולי שיפעים את הצופים ב-2017: הקטעים השונים לעיתים מתארכים יתר על המידה, ומה שנראה מגניב למשך דקה, מתחיל לעייף אחרי 5 דקות את העיניים, שרגילות לתחלופת ריגושים של גלילת פיד בפייסבוק. 


בארץ, כבר ראינו את מיומנה המקומיים מתופפים על צינורות, ואת הווקה פיפל, שנראים כמו גרסה לבנה של בלו מן גרופ - כשהכחולים אומנם הקדימו את הגרסאות הישראליות, אך בכל זאת, במופע של 2017 לא הצליחו לתת מה שיספק הרגשה של "את זה, עוד לא ראינו". למרות כל זאת, המופע עדיין מספק את הסחורה, כמויות של צבע, קצב והומור, שיוצרים ערב אינטראקטיבי ומרשים.

הערב בשעה 20:45 יתקיים מופע נוסף של ה"בלו מן גרופ", בהיכל התרבות, תל אביב