"וולמה פון טאסל היא אישה נוראית, גזענית, בוטה ומאוד חסרת רגישות. בקיצור טיפוס מגעיל", כך טלי אורן (40), לא עושה הנחות לדמות, הלא בדיוק נחמדה שלה במחזמר "היירספריי", שהתחיל לפני שבוע את מרוצו. "מבחינתי קיבלתי את תפקיד המרשעת הזאת כמו בהזמנה. אחר ששיחקתי את בילי שוורץ המתוקה שלא פוגעת בזבוב, לעבור לתפקיד שהוא ההפך הגמור זו בשבילי מתנה ענקית כשחקנית".





יש לך כאן עוד מתנה.
"איזו?"



להיכנס לנעליה של מישל פייפר, שגילמה את הדמות בסרט.
(צוחקת) "בוודאי! מישל פייפר ואני זה קופי".



איך נהיים קופי שלה?
(שוב צוחקת) "מנסים לאכול פחות פחמימות. מה לא עושים בשביל תפקיד".



היירספריי. צילום: כפיר בולוטין
היירספריי. צילום: כפיר בולוטין



מה עבר עלייך בחזרות?
"אושר גדול. מדובר במחזמר, שהמוזיקה שלו מטריפה עם המון המון גרוב ויש בו קאסט מדהים. בקיצור, זו חגיגה, משהו ברמה בינלאומית, הפקה בבימוי של שוקי וגנר, שהיוצרים שלה לא התפשרו במיל, והתלבושות בה הן בסטייל. כרגע אני מרגישה שאני עובדת בחו"ל".



לא מתגנבת אלייך המחשבה איך אחרי תפקיד בילי שוורץ, שנראה שכל הקריירה חיכית לו, את מוכנה כעת להתפשר על פחות מתפקיד ראשי?
"אזכיר לך את המשפט הידוע שלפיו אין תפקידים גדולים ותפקידים קטנים. אני מתעסקת תמיד בחומר ולא סופרת דקות על הבמה. אחרי שב'בילי שוורץ' כל המחזמר היה על הכתפיים שלי, בא לי לשחרר קצת ולפרגן לאחרים, במיוחד לרוני מרחבי (תפקיד ראשי) המדהימה. כשתראה אותה רוקדת, תתעלף".





סלחת כבר למיה דגן על ש"שדדה" ממך את "מצחיקונת"?
"אתה יודע מה? - מתקדמים הלאה. אני כבר לא עוסקת בזה. יש כל כך הרבה תפקידים שאני כל הזמן עם הפנים קדימה. 'מצחיקונת'? - זה רחוק ממני".



אחרי מיה דגן תהיה לך מלחמה עם איילת רובינסון?
"חס ושלום! איילת היא חברת נפש שלי, שהייתה לי איתה היסטוריה של שנים בהבימה. מה לעשות, שיש התנגשויות תאריכים בין הפקות. בערבים בהם אופיע ב'היירספריי', היא תחליף אותי בתור בילי שוורץ. אגב, טוב ששאלת אותי. הרי בגלל המחזמר החדש, עוד היו עלולים לחשוב בטעות שעזבתי את בילי".





לעתים נדמה שמרוב מחזות זמר שרצים כאן במקביל, לא רואים את היער. נראה לך שלקהל יש כוח לעוד מחזמר?
"כוח? - הרי הקהל יוצא נלהב מכל מחזמר שמעלים פה. כמה שתיתן לו, הוא יבוא בהתלהבות. כאן אולי המקום להחמיא למאור מימון (היזם והמפיק), שהיה לו האומץ לצאת עם מחזמר כמו 'היירספריי', שהוא לא בדיוק מיינסטרים, משהו שלא הציגו כאן. זה לא בדיוק 'עלובי החיים' או 'סיפור הפרברים'. זו רק ההתחלה. בחו"ל רצים בהצלחה אדירה מחזות זמר שטרם נראו בארץ. קהל לא חסר כאן. הרי ל'בילי שוורץ' באו אנשים שוב ושוב".



האם אוהד חיטמן, שכה היטיב לכתוב בשבילך את "בילי שוורץ", מבשל משהו נוסף למענך?
"אכן, אהוד מבשל מחזמר חדש שבו שמור לי תפקיד נפלא. אבל אלוהים גדול, מי יודע איפה אהיה בעוד שנה־שנתיים. אני מחבקת אותו ומקווה שתמיד נעבוד ביחד. למרות זאת, כבר למדתי שבמקצוע הזה אין לדעת כלום".



מה התפקיד הבא?
"רגע, כשיוצא 'היירספריי', תן קודם לנשום. יש לי תחושה לי שיש פה משהו שירוץ המון זמן, והרבה". 



"היירספריי", 18 באוגוסט, שישי, 21:00, המשכן לאמנויות הבמה, תל אביב