פרשת ההטרדות המיניות של השחקן קווין ספייסי מתרחבת, עם תלונה נוספת שמתפרסמת ברשת. השחקן המקסיקני רוברטו קאבאזוס תיאר אתמול (שלישי) בדף הפייסבוק שלו כיצד נתקל בכוכב בית הקלפים בבר של התאטרון "אולד ויק" שבלונדון. ספייסי, ששימש בין השנים 2015-2004 כמנהל האמנותי של המקום, ניסה לכאורה ללטף את קאבאזוס בניגוד לרצונו.



תלונה זו מצטרפת לעדותו של השחקן אנתוני ראפ, שטען כי הוטרד מינית ע"י ספייסי לפני 30 שנה. עדותו של ראפ היא זו שגם הובילה ליציאה מהארון של ספייסי, חשיפה שהביאה עימה ביקורת נוקשה על כך שהשחקן מסיט את השיח מהטענות הקשות נגדו.



"זה היה שגרתי מאוד עבור הבחור הזה. כשהוא היה נוכח בבר של התיאטרון שלו, הוא היה תופס את כל מי שלכד את תשומת ליבו", תיאר קאבאזוס, שעד כה סירב להתראיין בנושא. "לא הסכמתי לזה, אבל אני מכיר כמה אנשים שפחדו לעצור אותו". בעקבות ההאשמות, בהנהלת התיאטרון הביעו "תדהמה עמוקה". וציינו כי מדובר ב"התנהגות בלתי הולמת ולא מקובלת לחלוטין". ספייסי עצמו טרם הגיב לטענות אלה. 



לא יקבל את פרס האמי היוקרתי


כזכור, רק אתמול מארגני פרסי האמי הבינלאומי הודיעו כי הם מבטלים את הכוונה להעניק החודש לכוכב "בית הקלפים" את הפרס היוקרתי, בעקבות ההאשמות שנשמעו כלפיו. "האקדמיה הבינלאומית הודיעה כי נוכח האירועים האחרונים, לא תכבד את קווין ספייסי בפרס המייסדים לשנות 2017", נאמר בהודעה שפורסמה בטוויטר.
 
במקביל, פרסם ה"דיילי מייל" מחדש ראיון שערך עם אחיו הבכור של ספייסי, שגילה כי אביהם היה חבר המפלגה הנאצית והתעלל במשפחה. רנדל פאולר (62), העובד בתור נהג לימוזינה בבויסי שבאיידהו וכחקיין של רוד סטיוארט, סיפר לעיתון הבריטי בשנת 2004, מיד אחרי שאחיו ספייסי נעצר בלונדון בחשד למעשה מגונה בקטין, כי האב תומס ג'פרי פאולר הפך את בית המשפחה ל"בית זוועות" שבו שרר משטר פחד וטרור.

בין השאר התעלל פאולר מינית בבנו הבכור והכה גם את האחות ג'ולי, והכל בידיעת האם. ספייסי עצמו ניסה לרצות את האב וחיפש דרכים להתעלם מן הקורה בבית. "החשיכה הייתה כה רב בבית שלנו, לא היה אפשר להאמין לזה. פשוט אומללות", אמר. "קווין ניסה להימנע מן המתחולל והתנתק לתוך בועה רגשית. הוא נעשה ערמומי וחכם מאוד. לא היו לו רגשות כלל".

לפי פאולר, אביהם הצטרף למפלגה הנאצית בעת שהיו ילדים ואף טיפח את שפמו כדי שייראה כמו השפם של היטלר. בארוחות הערב היה האב מטיף לילדיו על עליונות לבנה וטען שהשואה לא התרחשה וכי "היהודים מנהלים בנקים ומולכים בהוליווד".

קווין ספייסי ורובין רייט ב"בית הקלפים". (צילום:הוט)

 
"בית הקלפים" בוטלה

בעניין אחר הקשור לספייסי, אחרי שבשירות נטפליקס הודיעו כי העונה הקרובה של "בית הקלפים" תהיה האחרונה, נודע אתמול כי כבר החלו ההכנות להפקה של לפחות סדרה־בת אחת, שככל הנראה תעסוק בעלילותיו של דאג סטמפר (השחקן מייקל קלי), עוזרו הוותיק וראש הסגל של הנשיא פרנק אנדרווד (בגילומו של ספייסי).
 
בנטפליקס ובחברת ההפקות מדיה רייטס קפיטל הבהירו כי ההחלטה על ביטול הסדרה המצליחה התקבלה כבר לפני חודשים, אולם הביעו זעזוע מהפרסומים על ספייסי וכי המנהלים "מיהרו לפגוש את אנשי הצוות והשחקנים כדי להבטיח שהם מוסיפים להרגיש בטוחים וזוכים לתמיכה". ספייסי עצמו, כך נמסר, לא נמצא על סט הצילומים "בשלב זה".