סערת עודד קוטלר והשרה מירי רגב אמנם שככה, אבל הסיפור הגדול נשאר בתודעה, כשרגב עצמה החליטה לכנות את אנשי השמאל כ"קוטלרים וגרבוזים". אמש נפגשו השניים בהיכל התרבות בפתח תקווה, בו חילקו אמש את פרסי איגוד אמני ישראל (אמ"י). בין הנואמים היתה גם שרת התרבות מירי רגב, שלפני נאומה ביקשה לסגור את הסכסוך המתוקשר שלה עם השחקן והבמאי עודד קוטלר, אחד הזוכים בפרסים בטקס. השניים לחצו ידיים ונראו מיודדים.



דרור רפאל וספי עובדיה שוחחו בתוכניתם ב-103FM עם השחקן עודד קוטלר בעקבות הסולחה המתוקשרת עם השרה ואמר: "לא שמתי לב שהייתה סולחה, לא היו דברים מעולם. פגשתי את השרה יחד עם כל הקהל בפתח תקווה, היא פתחה בדבריה בברכות לאמנים שזכו והבטיחה שלא נשמע ממנה מילה על 'בהמות' או 'פריפריה', אך שנייה אחרי זה טענה שישנה חתירה באומנות כנגד מדינת ישראל ושיש להוקיע אמנים. אני שמעתי את דבריה וכמובן שלא הופתעתי ומצאתי לנכון להגיד שאנחנו האמנים רואים עצמנו נאמנים למה שאנחנו חושבים ולא לצו שלטוני כלשהו".



על לחיצת היד סיפר: "נכנסתי לשורת הישיבה שלי בטקס כאשר לפני ישבה השרה רגב. היא ראתה אותי, הושיטה לי את היד ולחצתי אותה, אנחנו הרי לא בהמות". על קרבות התרבות הוסיף: "אם הידברות היא האשמה של אמנים שהם חותרים כנגד המדינה אז אי אפשר להגיע להידברות. כשעליתי לבמה לברך על קבלת הפרס שלי מצאתי לנכון לומר שאני אוהב את הארץ הקשה הזאת ורוצה בשגשוגה לא פחות מאלו שמניפים את הלאום.



"לשרת התרבות יש עמדה אחת ברורה ומוכרת, שישנם חותרים נגד מדינת ישראל, יש למצוא אותם ולעצור אותם. בעיני עם שהולך שולל אחרי צנזורה עושה טעות, במדינה שיש בה צנזורה האומנות הופכת לקש וגבבה".




עריכה: איתמר זיגלמן