"זאת טרגדיה של חנוך לוין, קלאסיקה מדהימה. היא רלוונטית מאוד להיום, וכמו כל קלאסיקה, היא רלוונטית לכל זמן", מספרת ליהי קורנובסקי על "הנשים האבודות מטרויה", ההצגה בה היא מככבת במסגרת לימודי המשחק שלה בסטודיו "יורם לוינשטיין". "היא גורמת לך לחשוב מה היא המציאות בתוך העולם שאנחנו יצרנו, איך אנחנו מתייחסים לחיים, ומה נגזר עלינו לעשות איתם. אנחנו כיתה של שחקנים מדהימים, שחקנים שמתאבדים על הבמה, שחקנים שחשוב להם לספר את הסיפור של כל אחת מהדמויות במחזה".



ההצגה הנה עיבוד בימתי מודרני ל"הנשים האבודות מטרויה", המבוסס על המחזה האנטי מלחמתי המרגש של חנוך לוין, אשר נכתב והוצג בתיאטרון הקאמרי בשנת 1985.



ליהי קורנובסקי בטרגדיה קלאסית של חנוך לוין. צלם: רדי רובינשטיין, יח"צ
ליהי קורנובסקי בטרגדיה קלאסית של חנוך לוין. צלם: רדי רובינשטיין, יח"צ



מלחמת טרויה, אחד האפוסים הגדולים בהיסטוריה, שהחלה בחטיפתה של הלנה, היפה בנשים על ידי הטרויאנים מידי היוונים וגוררת מלחמה עקובה מדם, מסתיימת בכיבושה של טרויה וחורבנה. ביום גורלי זה, מנסות נשות טרויה להציל עצמן ואת ילדיהן מגורל אכזרי של מוות ומכירה לעבדות ומעמידות את הצד המנצח בדילמה מוסרית.



"הנשים האבודות מטרויה", סטודיו למשחק של יורם לוינשטיין בין התאריכים 9.12-23.12, בכל ערב בשעה 20:30 ובימי שישי בשעה 14:00, אולם עבאס, רחוב חנוך 19 בשכונת התקווה בת"א.