"מה שעשיתי הוא חסר תקדים בישראל", מצהירה רינת גבאי, כשהיא מתכוונת לניסיונותיה לעבור מעולם הילדים לעולם המבוגרים. "זה משהו שיכול לקרות רק בדור ה־Y עם חוקי דור ה־Y, שאפשר ככה לפרוץ פרא למקומות ומחוזות שבוערים בך, והכל לגיטימי. כל מה שאמיתי - לגיטימי, וזה תופס, גם אם זה לא שייך לחוקיות העבר".



כשעלתה העונה האחרונה של "מחוברים", היה ברור שהיא שייכת לאמיר פרישר גוטמן ז"ל. אבל אט־אט צצה לה רינת גבאי, שכיכבה שם עם בעלה דורון מור על רקע לבטיה כיצד לפרוץ לעולם המבוגרים. לאחרונה, במקביל להצגת החנוכה לילדים בכיכובה, "אקונה מטטה", היא גם סגרה מעגל כששחררה שירים למבוגרים, בהם "אתה אחד בחיי", שכתבה והלחינה דיקלה. "לא קיבלתי בתקופת 'מחוברים' שום שיר מאף אמן", היא מספרת, "כי אף אחד לא ידע אז על המסע שאני עוברת. רק כש'מחוברים' שודרה וכולם הכירו את הסיפור שלי ושל דורון בעלי, התחילו להגיע הצעות, ואנשים שלחו לי שירים".





למה בחרת בשיר של דיקלה?
"היה לי חשוב ליצור שיר אמיתי. 'מחוברים' יצרה אמפתיה כלפי וקיבלתי הרבה פרגון. היחידה שפתחה לי דלת חסד חינם, בלי יומרה, הייתה דיקלה. היא היחידה שהושיטה לי יד. מדובר בלב ענק עם יכולת נתינה, פשוט בן אדם, והתוצאות מדברות בעד עצמן. אנשים פוגשים אותי ברחוב ואומרים לי שהשיר מושלם, מחבקים אותי, וזה חדש לי. מבחינתי זה וואו, ואני מחסירה פעימה כשאני שומעת את התגובות האלה. אני מקדישה את השיר לשניים בחיי: לאלוהיי ולבן זוגי. יש ימים שבהם השלום ביני לבין אלוהיי יותר גדול, והשיר מוקדש לו, ויש ימים שבהם אני מרגישה חיבור כל כך חזק לבעלי, ומקדישה אותו לו".



איך היה החיבור עם דיקלה?
"מאוד חזק. היא עוצמתית ועקשנית, הולכת עם הנשמה ועם הלב, שוברת קירות ובועטת בחומות, ובסופו של דבר מנצחת. דורון שלח אותי לדיקלה ואמר לי להביא את עצמי בצבע חדש. זה שדיקלה הסכימה זאת התערבות אלוקית, זאת אהבת חינם, יד מושטת, כתף תומכת. דברים ששייכים לעם ישראל, שלא תראה הרבה בחו"ל. המבחן היה מי יישם את המשפט הזה, ודיקלה הייתה היחידה שהייתה שם באופן נקי".




לאיזה כיוון את רוצה לקחת את הקריירה המוזיקלית שלך?
"לכיוון האמת שלי. השירים, שיוצאים לי בבית על הפסנתר, ולעבור את 'מבחן דורון', שמבחינתי הוא קריטי. הכי חשוב לי שהוא יאהב".

מה דעתך על החיקוי שלך ושל דורון ב"ארץ נהדרת" שעושים שני כהן ומריאנו אידלמן?
"אחד הדברים שאני הכי מנצחת איתם בחיים שלי זה הומור. יש לי הומור עצמי ואני חושבת שהעיקר זה לצחוק. אז שהחבר'ה ב'ארץ נהדרת' ייתנו בראש, מבחינתי עד אינסוף".