האמנית בתיה עוזיאל נפטרה היום (שבת) בגיל 84 בבית החולים איכילוב בתל אביב לאחר מאבק במחלת הסרטן. עוזיאל נולדה בשנת 1934 והתפרסמה בשנות ה-60 בפינה שבועית שהגישה בנושאי מלאכת יד בתוכנית הרדיו של רבקה מיכאלי. בשנים 1974–1982 הגישה בטלוויזיה הלימודית את התוכנית "מלאכת יד עם בתיה עוזיאל". היא ערכה סדרה של 12 ספרים בנושא מלאכת יד. המשפט המזוהה ביותר עם עוזיאל הינו "הכינותי מראש" עליו הייתה חוזרת במהלך תוכניותיה.



מנכ"לית החינוכית, ד״ר אורנה שמחון, אמרה בעקבות מותה: ״בתיה עוזיאל היא מנכסי צאן הברזל של התרבות הישראלית. משפחת החינוכית כולה אבלה היום על לכתה של חברתנו ומי שבמהלך השנים חינכה וגידלה על המסך דורות של ילדים וילדות. נתנחם ביצירותיה ובמורשתה העשירה אשר באו לידי ביטוי, בין השאר, בתכניות רדיו וטלוויזיה, שילוו גם את הדורות הבאים לעוד שנים רבות. יהי זכרה ברוך״.

בראיון שהעניקה למעריב לקראת יום הולדתה ה-80 בשנת 2013, אמרה עוזיאל: "לבי לבי לאלה שמאבדים את להט היצירה. גם אם יש לי מגבלות של בריאות או של גיל, אני לא מסוגלת להפסיק ליצור. ואני לא יוצרת רק כדי לתלות על הקיר או כדי לשים באגרטל. שכן אם בגד לא נראה לי, אני משלימה אותו עם איזה פס סרוג או מוסיפה לו רקמה. בעצם, אני עושה מה שבא לי. אין לי מחויבות לאופנה, ואני לא גורסת שהכל צריך להיות קונספטואלי, ביטוי שמסמל מבחינתי כל מה שמעצבן אותי. אני לא מקובעת בעבר וכל הזמן מחפשת ללמוד דברים חדשים".


עוזיאל ז"ל. צילום: אסף קליגר