השחקנית אומה תרמן חשפה היום (שבת) ב"ניו יורק טיימס" כי היא נאנסה כשהייתה בת 16 על ידי שחקן המבוגר ממנה ב-20 שנים. בנוסף, סיפרה השחקנית כי היא הותקפה פעמיים על ידי מפיק העל הארווי ויינשטיין, שניסה גם לאנוס אותה ואיים "לגמור לי את הקריירה", לדבריה, אחרי שהתעמתה איתו.



כשהייתה נערה גרה תורמן, לדבריה, בדירת סטודיו במנהטן והחלה את הקריירה הקולנועית שלה. במהלך בילוי במועדון באחד מלילות החורף היא פגשה שחקן, מבוגר ממנה בכמעט 20 שנה, שכפה עליה לקיים עמו יחסי מין.



"ניסיתי להגיד לא, בכיתי, עשיתי כל מה שיכולתי לעשות. הוא אמר לי שהדלת נעולה, אבל לא ניסיתי לקום ולפתוח אותה", אמרה תורמן. "כשהגעתי הביתה אני זוכרת שעמדתי מול המראה והסתכלתי על הידיים שלי וכעסתי עליהן כל כך".



את הארווי ויינשטיין ואשתו הראשונה איב הכירה תורמן בעקבות הסרט "ספרות זולה", בו השתתפה. "הכרתי אותו די טוב לפני שהוא תקף אותי. הוא נהג לבלות שעות איתי ולהחמיא לי. זה גרם לי להתעלם מסימני האזהרה".



ויינשטיין. צילום: רויטרס
ויינשטיין. צילום: רויטרס



"הפעם הראשונה שבה הוא תקף אותי", סיפרה, "קרתה בסוויטה של מלון סבוי בלונדון. הוא דחף אותי למטה, ניסה לקרב את עצמו אליי ולחשוף את עצמו. הוא עשה כל מיני דברים לא נעימים, אך לא בדיוק הכריח אותי. את כמו חיה שמתפתלת באותו רגע, כמו לטאה. עשיתי כל מה שאני יכולה כדי להחזיר את הרכבת למסלול".



"אני מרגישה רע לגבי כל הנשים שהותקפו על ידי ויינשטיין אחרי שאני הותקפתי", הוסיפה. "אני אחת הסיבות שבגינה נערות צעירות היו נכנסות לחדרו של ויינשטיין, לבדן, כמו שאני עשיתי. קוונטין טרנטינו השתמש בוויינשטיין כמפיק בפועל של הסרט 'להרוג את ביל', אשר מסמל העצמה נשית. וכל הכבשים האלה נכנסו לטבח כי הן היו משוכנע שמישהו בעמדה הזו לא יעשה משהו לא חוקי, אבל הם עשו זאת".