עוד סמל תל אביבי נכנס היום (רביעי) לדפי ההיסטוריה. במבנה של בית ליסין המיתולוגי ברחוב ויצמן בתל אביב, בו התקיימו במשך שנים ארוכות הצגות ומופעים, החלו אתמול עבודות ההריסה. במתחם ייבנה מגדל מגורים שיישא את שמו. כשעה לפני תחילת עבודות ההריסה הגיעו להיפרד בפעם האחרונה השחקנים אושרי כהן, אלי בורנשטיין, רובי פורת שובל ורפי תבור, מהמקום אשר שימש להם כבית שני במשך יותר מ-20 שנים במגוון הצגות בהן נטלו חלק.



תיאטרון בית ליסין החל לפעול בשנת 1980 כמועדון התאטרון של ההסתדרות. הוא פעל באולם הקטן שברחוב ויצמן 30, בסמוך לרחוב ליסין ומכאן שמו. בשנת 2003 עבר התאטרון למשכנו החדש ברחוב דיזנגוף, אשר שימש לפני כן במשך עשרות שנים את תיאטרון הקאמרי (שעבר למשכן אומנויות הבימה). תאטרון בית ליסין ברחוב דיזנגוף עובר עבודות שיפוץ נרחבות, בעלות של למעלה מ-100 מיליון שקל והוא אמור להפוך לאחד מחלונות הראווה התרבותיים של תל אביב ורחוב דיזנגוף המתעורר, שבמקביל, מקודמות בו עבודות שחזור הכיכר ההיסטורית בגובה מפלס הקרקע. בינתיים, תאטרון בית ליסין נודד בין אולמות שונים ברחבי תל אביב וברחבי הארץ.



הריסת בית ליסין. צילום: אבשלום ששוני



מגדל בית ליסין שברחוב ויצמן תוכנן על ידי משרד האדריכלים יסקי-מור-סיון. המגדל שיכלול 57 דירות יוקרה ישתרע על פני שטח של 13.5 אלף מ"ר בנוי ויתנשא לגובה של 26 קומות. מחירי הדירות ינועו בין 4.66 מיליון שקל לדירת 80 מ"ר, 9.8 מיליון שקל לדירת 155 מ"ר ו-13.3 מיליון שקל לדירת 212 מ"ר.


דירת הפנטהאוז במגדל תוצע למכירה ב-86 מיליון שקל.



בחברת הייזום GF נדל"ן, המקדמת את הפרויקט, ציינו כי בתכנון המגדל ניתן דגש על ידי האדריכלים על שמירת מוטיבים תרבותיים מתוך המבנה האייקוני שהיה עד כה מזוהה עם תל אביב, דוגמת קווי המתאר ובריכת השתקפות שחורה בלובי ובתוכה צרוב באבן טקסט ממחזה שהועלה בבית ליסין.