אופרה המעוגנת בשואה לצד אופרה אחרת בבימויו לראשונה של איתי טיראן נמנות בין שבע האופרות, שהאופרה הישראלית תעלה בעונת 2018-2019, כך נמסר היום (רביעי) במסיבת עיתונאים, שבה נחשפה העונה הבאה של האופרה, שתהיה מאתגרת ונועזת. זו תצא לדרך בנובמבר עם האופרה "ורתר" מאת ז'ול מאסנה, המבוססת על רומן-מכתבים של גתה, בניצוחו של אלאן גוינגאל ובבימויו של פול אנרי פורני ובה סיפור של אהבה נכזבת.



ריקוד שבעת הצעיפים המפתה יחזור לבמת האופרה הישראלית באופרה "סלומה" מאת ריכרד שטראוס, על-פי המחזה "שלומית" מאת אוסקר ויילד. איתי טיראן יביים וינצח דן אטינגר, המנהל המוזיקלי של האופרה הישראלית.



יורי גריגוביץ' ספרטקוס צילום יחסי ציבור
יורי גריגוביץ' ספרטקוס צילום יחסי ציבור



אופרת הלהיט "נשף מסכות" מאת ג'וזפה ורדי תועלה בבימויו של מיכאל זנאנייצקי ובניצוחו של דניאל אורן עם סיפור של אהבה בלתי אפשרית, המסתיים ברצח מתוך נקמה עיוורת.



בהמשך ינצח אורן גם על האופרה "טוסקה" מאת ג'קומו פוצ'יני, שאותה יביים אלסנדרו טאלווי. צפוי שחזור מרהיב של האופרה המקורית מ-1900; לקראת יום השואה תוצג בבכורה ישראלית האופרה המצמררת "הנוסעת" מאת המלחין היהודי-רוסי מצ'יסלב ויינברג ובה סיפורן הטרגי של אסירות, ששולחו מרחבי אירופה לאושוויץ, שם ניסו לשמור על צלם-אנוש. סטיבן מרקוריו ינצח ודייויד פאונטני יביים.



סלומה צילום יחסי ציבור. יח"צ
סלומה צילום יחסי ציבור. יח"צ



במאי הקולנוע הקנדי אטום אגויאן ("המתיקות שאחרי") יביים את "כך עושות כולן", האופרה מלאת ההומור של וולפגנג אמדאוס מוצרט. ינצח דניאל כהן;


פאונטני יחזור בקיץ הבא גם כדי לביים את האופרה "סימון בוקנגרה" מאת ג'וזפה ורדי ובה סיפורו של שודד-ים שהפך למושל. ינצח ג'וליאנו קרלה.



בתוכנית לצד האופרות יהיו גם סדרות מחול ומוזיקה, שבאחת מהן יתארח האנסמבל של פיליפ גלאס, המלחין היהודי-אמריקאי, רב-אמן המוזיקה המודרנית.



עוד בתוכנית סדרה חדשה עם שלומי שבן ותזמורת קאמרטה, שתארח בין השאר את חוה אלברשטיין ואת מרינה מקסימיליאן. ברי סחרוף ואסתר ראדא יהיו בין אורחי תזמורת "המהפכה". ואילו תזמורת ירושלים-מערב תארח בין היתר את מירי מסיקה, רביד כחלני הזמר היווני דימטריס באסיס. בתחום המחול צפוי ביקור היסטורי של להקת המחול מייסודה של פינה באוש.