"מהומה רבה על לא דבר": כשמו כן הוא - מעורר חשק להוציא ממנו את האוויר

המחזה, במרכזו ענת וקסמן ויובל סגל שלא מעוניינים להינשא, לא סיפק רגעי תיאטרון יוצאי דופן ומעניינים במיוחד. לא רוצים להתחתן? סו וואט? שלא יתחתנו, אבל שיעזבו אותנו בשקט

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
תאטרון - מהומה רבה על לא דבר
תאטרון - מהומה רבה על לא דבר | צילום: ז'ראר אלון

במרכז העלילה - ביאטריצ'ה ובנדיק, שני סרבני נישואים שבלחץ חברתי ומשפחתי, מגיעים בסוף אל מתחת לחופה בזכות האהבה. על רקע סירוב שני הצדדים, הדיאלוגים בין ביאטריצ'ה ובנדיק מעייפים. החלפת המהלומות ביניהם לא מעוררת עניין, אלא שעמום. אין ספק שהתפיסה של השניים לגבי אהבה, משרתת היטב את הקומדיה, אבל אך ורק בזכות השחקנים האחרים; לאו דווקא בזכות וקסמן וסגל.

בחלקה השני של ההצגה נוצר עניין כתוצאה ממשחקם של אוהד שחר, עזרא דגן, מוטי כץ ואבישי מרידור. אלא שהבמאי אודי בן משה לא הצליח לשמור על האיזון בתוך המתח הזה, והתוצאה היא המון רעש על לא כלום, שלא ממש מצליח לסחוב במשך שעה ו־50 דקות ללא הפסקה. אם הייתה הפסקה, יש סיכוי שהייתי בורחת מהאולם, מותירה את המתח המדומה, שכולל לא מעט תנועות מוגזמות מצד וקסמן וסגל, לאלה שבחרו להישאר.

בקיצור, "מהומה", הנחשבת לאחת הקומדיות הפופולריות ביותר בקלאסיקה של המחזאות, כבר לא רלוונטית בביצוע הנוכחי, בשל היעדר איפוק במשחק, למרות עבודה יפה של רוב השחקנים, תנועה נהדרת (אריאל וולף), מוזיקה נפלאה (בוריס זסלבסקי), תאורה (חני ורדי) ותפאורה (לילי בן נחשון).

בשורה התחתונה: ההצגה לא סיפקה רגעי תיאטרון יוצאי דופן ומעניינים במיוחד. לא רוצים להתחתן? סו וואט? מצדי שלא יתחתנו, אבל שיעזבו אותי בשקט.

תגיות:
תיאטרון הקאמרי
/
ענת וקסמן
/
יובל סגל
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף