הסערה הציבורית סביב בעימותים ברצועת עזה מסרבת לדעוך: בעקבות האירועים האלימים שהתרחשו במהלך סוף השבוע האחרון על גדר ההפרדה, במהלכם נהרגו 17 פלסטינים, טען היום (שלישי) בכאן ב' המחזאי יהושע סובול כי הוא מתקשה להאמין שההרוגים סיכנו את חיילי החיילים. "שוכבים חיילים ששמו אותם על הסוללה ויורים ב-17 בני אדם, שספק אם סיכנו את החיים של מישהו. לא היה שם מישהו עם נשק ביד. חבל, הרגשתי עצב עמוק", הסביר המחזאי. "לא התביישתי בהיותי ישראלי, אבל הרגשתי עצוב מאוד. זה היה יום שבו אתה אמור לשמוח: ליל הסדר, חג האביב, לבלוב ופריחה".

מלבד זאת, סובול התייצב לצדו של המגיש קובי מידן, שעורר בסוף השבוע סערה כשכתב בדף הפייסבוק שלו שהוא "מתבייש להיות ישראלי" בשל הירי לעבר המפגינים. "אני חושב שאנשי רוח מעטים מדי הביעו את רגשותיהם", טען סובול. לדבריו, "זה שקובי מידן הביע את רגשותיו, ועל כך לא רק שקראו לו לסדר, אלא גם איימו להפסיק את עבודתו בגלי צה"ל - זה מזכיר לצערי הרב דיקטטורות שבהן סתמו לאנשים את הפה ואסור היה להביע מחשבה או רגש".

קובי מידן. צלם : אריאל בשור
קובי מידן. צלם : אריאל בשור


כזכור, בעקבות אמירתו של מידן מדוברות גל"צ נמסר כי מידן זומן על ידי מפקד התחנה שמעון אלקבץ לשיחת הבהרה, בה הביע את התנצלותו על הדברים. בשיחה עם מידן הבהיר אלקבץ כי מידן הפר את הקוד האתי של התחנה. "הקוד האתי קובע שעובדי גלי צה״ל וחייליה וכן כלל המשתתפים הקבועים, וקובי מידן נימנה עליהם, מחויבים להפעיל שיקול דעת בכל התבטאות מעל כל במה חיצונית, מקוונת או אחרת", אמר אלקבץ.

בגל"צ מסרו כי בשיחה עם מידן, ציין אלקבץ, כי כוונתו המקורית לאחר פרסום הפוסט הייתה להרחיקו משידור, אך לאחר שזה הבהיר מיד כי לא כתב מילה רעה אחת על החיילים ובעקבות דבריו הכנים, הוא סבור, כי יש בכך כדי להביא לסיום העניין. מידן ביקש להבהיר: "הדברים נכתבו בדף הפייסבוק הפרטי שלי. הם לא נאמרו במסגרת שידורי התחנה. ההפרדה הזאת חשובה ולא מקרית. הם נכתבו מתוך כאב ואכפתיות".