בבוקר אחד בפברואר 2017 התעוררו תושבי תל אביב, וראו לנגד עיניהם פסל מוזהב של ראש הממשלה בנימין נתניהו מוצב באמצע כיכר רבין בעיר. במהרה התברר כי מאחורי המיצג האמנותי והפרובוקטיבי הזה, שנקרא King Bibi, עמד אמן צעיר, איתי זלאיט (39), שרצה להעביר את המסר שלו בדרך בוטה וברורה לכל. סערה ציבורית אדירה התעוררה, פוליטיקאים, ולא רק הם, מיהרו להגיב, ובסוף, כמו תמיד, המהומה שככה ונשכחה.
עכשיו, בימים אלו מציג זלאיט במרכז הירידים בתל אביב תערוכת יחיד במסגרת יריד "צבע טרי" בתל אביב תחת הטייטל The Ego Show, שמתכתבת במידה מסוימת עם עבודתו הקודמת. זוהי סדרת עבודות חדשה, שיצר מאובייקטים רדי־מייד שמצא ברחוב. "יריד צבע טרי", הוא מספר, "הוא היריד הגדול בישראל. מגיעים אליו כ-30 אלף איש, ובהם כל מי שקשור לעולם האמנות בארץ. העבודה שלי מתחלקת למיצגים פוליטיים ולעבודות פיסול וציור. הקשר ביניהם הוא פשוט: חיפוש אחר חופש".
TRT WORLD לסטודיו שלי כדי לצלם סדרה תיעודית על אמנות פוליטית בישראל. הדגש שלהם הוא על מעבר השגרירות מתל אביב לירושלים. שאלו אותי מה אני חושב, ואמרתי להם שלא ממש התעניינתי בנושא. אחרי מחשבה הבנתי למה לא התעניינתי. קפץ לי לראש הסרט 'מטריקס', שבו מורפיוס מסביר לניאו מהו מטריקס: 'זה העולם שמכסה את עיניך מלראות את המציאות'. זה מה שאנו עוברים פה - עולם של יקום מקביל, שמסית באופן קונסיסטנטי את התודעה שלנו מהחיים עצמם. יש פה כל כך הרבה בעיות שצריך לטפל בהן וחברה שצריך לאחות ולאחד, כאילו שזה מה שאנחנו צריכים עכשיו. זה קצת כמו לנסות לטפל בחולה לב באמצעות קפיצת בנג'י. הוא אולי ישכח מהבעיה הרפואית שלו לכמה רגעים, אבל זה גם עלול לעלות לו בהתקף לב. מצד שני, אני לגמרי יכול להבין את האג'נדה של הממשלה הזו לעשות צעדים כאלה".