"השנה הזאת הייתה אחת השנים הנפלאות והיפות בחיי", פותחת השחקנית לוסי דובינצ'יק. "זאת הייתה שנה שסיכמה המון נקודות טובות ורעות שקרו לי, והפכה אותי לחזקה יותר, בשלה יותר ומאושרת יותר. זאת שנה שבה קיבלתי את החיים שלי במתנה ואני שמחה במקום שבו אני נמצאת כיום".



השנה החולפת כמעט עלתה לה בחייה. בליל 1 באוגוסט 2017 נפלה דובינצ'יק מהקומה הרביעית בבניין שבו התגוררה ביפו, ופונתה במצב אנוש לבית החולים איכילוב. הרופאים טענו עם התאוששותה כי מה שהציל את חייה, היה העובדה שנפלה על רגליה ולא על הראש. עם פרסום דבר נפילתה, החלו לרוץ ברשתות החברתיות שמועות על ניסיון התאבדות, או רצון להזיק לעצמה בשל פרידה כואבת שחוותה, חובות שצברה ועוד.



"עזוב, אני לא מתייחסת בכלל לשמועות. אני מספיק זמן בתעשייה כדי לדעת שממציאים הרבה שטויות", היא הודפת. "התקרית הזאת רק חיזקה אותי, ואולי היא נועדה לקרות כדי שאכיר את חגי".



לוסי דובינצ'יק. יח"צ
לוסי דובינצ'יק. יח"צ



חגי הוא חגי פוקס, שיפוצניק ששהה באיכילוב באותו זמן, בשל תאונת גלישה שעבר. "זה מצחיק, כי חגי ואני גרנו די קרוב זה לזו ולא ידענו", היא מספרת. "דווקא בית החולים, שזה מקום די קיצוני להכיר בו, מקום שבו אתה רואה אדם במצב לא אידיאלי בחייו - דווקא שם מצאנו זה את זו, ומהרגע הראשון היה ברור לנו שזו אהבה ענקית. הרגשנו את זה".



בספטמבר 2017, כחודש לאחר שהכירו, התארסו השניים, וב־14 במאי ילדה דובינצ'יק את בתם המשותפת אור. "הפעם הגעתי לאמהות בצורה יותר בשלה, מוכנה ובוגרת. כשילדתי את אלמה הייתי בת 23, וזה היה סוג של הפתעה. זה חישל אותי, אבל הפעם אני מנוסה יותר ויותר קל לי", מסבירה.



הסיבה לראיון עם דובינצ'יק היא שיר חדש שהוציאה לאחרונה, "מגדל הפזמון", שיר ראשון מאלבום קאברים חדש בעברית, שהיא מקדישה ללאונרד כהן. "מגיל 15 יש לי אהבה עזה אליו", היא אומרת על כהן. "אני חושבת שהוא כותב מדהים. הוא גם שר בצורה שחודרת ללב, וגם ההתנהגות שלו, סיפור חייו והאופי שלו, מעוררים השראה בעיניי. רצתי במשך תקופה במועדונים קטנים במופע משיריו, ותמיד היה לי חלום ישן להקליט אלבום מחווה לשיריו הנהדרים, והחלטתי סוף סוף לעשות זאת".



למה בחרת דווקא ב"מגדל הפזמון", שבוצע כבר כמה פעמים לפני כן?
"האמת היא שלא חשבתי על זה ככה. לפני הנפילה הקלטתי את השיר הזה, ואחרי שהשתחררתי מבית החולים, הוא נשמע כל כך מתאים לסיפור שלי. הרגשתי שיש פה משהו מיסטי ואני חייבת להוציא אותו קודם".



לוסי דובינצ'יק. אינסטגרם
לוסי דובינצ'יק. אינסטגרם



חשבת פעם להוציא אלבום מקורי משירייך?
"האמת היא שאני מתכננת להוציא ספר משיריי בקרוב. הבעיה היא שאני לא מלחינה. אז קודם אוציא ספר, ואז אחפש מישהו שירצה להלחין אותם. אולי חגי. הוא מלחין מאוד מוכשר".



עד כמה המוזיקה מהווה חלק מחייך המקצועיים?
"לא אגיד שלמדתי מוזיקה, או שאני מתיימרת להיות מוזיקאית, כי אני לא. אבל המוזיקה היא כמו אוויר לנשימה עבורי, ותמיד הייתה ברקע כתחביב".



אז איפה כן אפשר לראות אותך מופיעה היום?
"לצד העבודה על האלבום משירי לאונרד כהן, אני חוזרת לשחק בתיאטרון גשר, וגם עובדת נמרצות על הקמת בית ספר למשחק על שמי בתל אביב".



לוסי דובינצ'יק – "משירי לאונרד כהן", 27 ביוני, יום רביעי, 20:30, קפה ביאליק, תל אביב