הגל החדש: איך הפכה תוכנית רדיו אמריקאית שחוקרת פשעים אמיתיים ללהיט?

תוכנית הרשת Serial מרתקת אליה מדי שבוע מעל מיליון מאזינים, שוברת שיאי הורדות, ואפילו הצליחה להביא לפתיחתו מחדש של תיק רצח. האם דווקא בעידן שמקדש את המדיום הוויזואלי נדמה שהרדיו עושה קאמבק?

חגית גינזבורג צילום: ללא
מעריב אונליין
מעריב אונליין | צילום: מעריב אונליין
2
גלריה

הסיפור עו רר עניין רב במדינת מרילנד, במיוחד לנוכח העובדה שבני הזוג הצעירים הגיעו מרקעים אתניים שונים מאוד והוריהם התנגדו נחרצות ליחסים

אפל הכריזו שהתוכנית שברה את שיאי הורדות הפודקאסטים של כל הזמנים, כשהגיעה למספר המרהיב חמישה מיליון (ומאז היא ממשיכה לצבור הורדות

נוספות). אבל זה לא הסתכם בזה: מהר מאוד הפכה Serial לדבר הכי חם ברשת בכל העולם, כשממוצע של  1.26 מיליון אנשים מאזינים לכל פרק מדי שבוע. היא גרפה ביקורות נלהבות מגופי התקשורת הגדולים. עיתון “הגרדיאן”, למשל, כינה אותה “הז’אנר החדש של סיפור באודיו”.

“הגרדיאן” צודק: ז’אנר חדש באמנות הסיפור נולד, או יותר נכון – הומצא מחדש, בחסות הטכנולוגיה. בעבר תוכניות רדיו נהגו לשלב סיפורים עלילתיים, לא פעם באמצעות שימוש בשחקנים ושלל אפקטים קוליים. עם המצאת הקסטות והטייפ, נהגו לא פעם לספק לצרכנים ספרים על גבי קלטות, כך שניתן


לא מעט סלבריטאים אמריקאים משתמשים בפודקאסטים, כמו למשל מגיש הרדיו המפורסם אדם קורולה ואפילו קלואי קרדשיאן וסקוט דיסיק, שיזמו לעצמם

סדרת פודקאסטים משלהם.

Serial היא למעשה תוכנית ספין־אוף שמבוססת על תוכנית הרדיו המצליחה  This American Life , שמשודרת ברדיו הציבורי בארה”ב מאז 1995

“זה היה מלחיץ”, סיפרה בראיון לרדיו NPR . “אני נוטה להתמקד בשלילי, כמו שהקולגות שלי יכולים להעיד, אז בהתחלה ממש נלחצתי מכל מיני ביקורות

להאזנה לפודקאסטים:

תגיות:
פשיעה
/
רדיו
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף