הערב (שלישי) ייערך בעיירת הקיט ביאריץ שבדרום צרפת טקס הפתיחה לפסטיבל "פיפה", הנערך זו הפעם ה־28 . "פיפה" הוא פסטיבל הטלוויזיה האירופי החשוב והמקיף ביותר, ובמסגרתו נערכות שש תחרויות נפרדות, שבהן מתמודדות תוכניות מהז'אנרים השונים של היצירה הטלוויזיונית: סדרות, סרטים עלילתיים, דרמות קצרות, סרטי אמנות ומוזיקה, סרטים דוקומנטריים וכתבות תחקיר.

בז'אנר היוקרתי מכולם- התחרות לסדרות- ממתינה לבאי הפסטיבל הפתעה מעניינת בדמותה של הסדרה מתוצרת ישראל, הלוא היא "זגורי אימפריה". לא פחות. שבועיים לפני תחילת שידור עונה מספר שתיים של "זגורי" בערוצי "הוט", מגיעה לביאריץ העונה הפותחת לסדרתו של מאור זגורי, לשיפוטם של מוזמני
"פיפה". ולא לשכוח: מדובר בתחרות שבשנים האחרונות נחשפו בה לראשונה סדרות יוקרה כמו "הגשר" הסקנדינבית ו"אחוזת דאונטון" הבריטית. כבוד לאיבגי ולעוז זהבי.
 

שלושה סרטים נוספים מתוצרת הארץ מפוזרים בתחרויות האחרות. "המקוללים" של חגי לוי יתמודד דווקא מול סרטים עלילתיים, וביניהם סרט צרפתי עם הכוכב רומין דוריס, ועיבוד שווייצרי חדש לרומן הגדול "הומו פאבר" מאת מקס פריש. "ואריינט פולגאר" של יוסי אבירם, העוקב אחר בנות משפחת פולגאר, שלוש השחמטאיות היהודיות־הונגריות, ינסה לזכות בתחרות הדוקומנטרית, ואילו "רוק בצבע אדום" של לורה ביאליס, המתעד את סצנת הרוק בעיר שדרות בימי "צוק איתן", משולב בתחרות התחקירים.