אחרי שיצאתי שמחה ושבעה ממסיבת העיתונאים שהכריזה חגיגית על פתיחת עונה חדשה  של "מאסטר שף", גיליתי שדפקו לי את האוטו. אחר כך עמדתי בפקק שארך כנצח, וברדיו החדשות היו מבאסות כרגיל. אז הבנתי שמסיבת העיתונאים ה"חגיגית" היא למעשה השתקפות של המציאות: אי של שפיות, עונג ואסקפיזם מושלם במציאות עכורה, שנוטה לחבוט בך על כל צעד ושעל.
 
שנתיים לאחר שצולמה ועשרה חודשים לאחר שצולם הגמר, תעלה בשבוע הבא סוף סוף עונת ה-VIP של ריאליטי הבישול המצליח. זה שהוכתר כתוכנית הנצפית ביותר ב-2014.  העיכוב נבע, ככל הנראה, משיקולים של לוח השידורים ומהניסיון למצוא לתוכנית את המועד הטוב ביותר לשידורה. אבל הלשונות הרעות טענו כי בזכיינית "קשת" לא היו מרוצים מהמוצר הסופי ולכן שלחו את עורכי התוכנית למקצה שיפורים. על הטענות הנ"ל הגיב אסף גיל, המפיק הראשי: "כשתראו את התוכנית, תבינו עד כמה היא טובה". 

אחרי שנמצאה משבצת שידור, משימתם של מפיקי התוכנית הייתה מורכבת: למצוא אנשים ידועים שיודעים לבשל מצוין. "לא יכולנו לעשות אודישנים בדרך הרגילה", מסביר גיל, "הדרך הייתה לפנות לסוכנים, ולשאול אם יש להם מיוצגים שיודעים לבשל טוב. להפתעתנו, קיבלנו עשרות פניות. צוות קומנדו הגיע לסלבס הביתה, שם היינו טועמים את המנות שהכינו לנו. אני יכול לספר שהיו שמות מקסימים שלא נכנסו כי הם לא היו מספיק טובים".
 
גם ארבעת השופטים חששו מעונה שמורכבת מאנשים בעלי שם. "חשבנו שיגיעו אנשים עם מקדם אגו גדול", מודה חיים כהן, משופטי התוכנית, "ובאמת היה מעניין לראות אותם מקבלים ביקורת. "בגלל היכולת והמודעות שלהם מול מצלמה, אני יכול להגיד שהייתה מבוכה התחלתית לכולנו, אבל בתחרות כמו בתחרות, הם נכנסו לעניין והתחרו בשיא הרצינות. היה חשוב להם להגיע כמה שיותר גבוה. שפטנו אותם כמו בתחרות ולא נתנו הנחות סלב".
 

צריך לשכנע אותך לעשות עוד עונה?
"הייתה התלבטות כי זה קשה נורא, שעות עבודה רבות מאוד על כל פרק. אבל אחרי דיסקוס בנושא, ריווחו לנו את ימי הצילום וצמצמו את השעות, ואני שמח להגיד שאנחנו יוצאים לעונה נוספת כולנו יחד".
 
גם מיכל אנסקי חשבה פעמיים לפני שנתנה את הסכמתה לעונה נוספת. "תמיד יש התלבטות לגבי כל דבר, וכל צעד שאני עושה אני שוקלת היטב. אבל אני רואה בזה הנאה אישית, לצד שליחות להעביר לאנשים מסרים שחשובים לי באופן אישי, כמו שימוש בחומרי גלם טריים ואיכותיים". 

אגב, לאחר חמש עונות, החליטה אנסקי לפתוח מסעדה משלה. היא רכשה את "ננה בר" מננה שרייר (שם התרחשה הפרזנטציה), ותצא לדרך במאי הקרוב, יחד עם שוק איכרים חדש, שאת מיקומו היא עדיין לא חושפת.
 
12 אח"מים הגיעו לצילומי התוכנית, ביניהם הסטנדאפיסט אבי נוסבאום, הסופרת דורית רביניאן, סוכנת הדוגמנות בטי רוקוואי, המעצבת פנינה טורנה, השחקן הצמחוני שי אביבי, נועם טור, שלומי אלדר, נורמן עיסא והחברות הטובות איה קמרמן ועדן הראל. "בטח שעדן מבשלת טוב יותר", אומרת קמרמן על חברתה, "היא מרוקאית ואני פולנייה עם עור לבן. מה אני יודעת לבשל? רגל קרושה?".
 
בין המתמודדים גם שלמה שרף, שלהוריו הייתה מסעדה מזרח אירופית בכפר סבא. "עד היום זקני הכפר אומרים לי שהם מתגעגעים לאוכל של אימא", הוא אומר, "היא הייתה מבשלת לפי העין, ואף על פי שלא היו אז תבלינים, האוכל שלה היה טעים מאוד". גם הזמרת אתי לוי הביאה אתה מתכונים מבית אמא, אבל מהמטבח המרוקאי, "למדתי בתוכנית שעם אוכל לא מתחכמים, ככל שאתה מבשל פשוט, עם חומרי גלם טובים, התוצאה מוצלחת. כשאתה מנסה להתחכם ולבשל מורכב ולהיות מישהו שאתה לא - זה לא זה".
 
"מאסטר שף – VIP ". שלישי 3.2, 21:00 , ערוץ 2 (קשת).