כשגרייס הלביג פתחה לעצמה וידיאו־בלוג, אי שם בנובמבר 2007, סתם כדי להעביר את השעמום בזמן שהיא שומרת על בית של קרובי משפחה, היא בטח לא ציפתה ששבע שנים אחר כך היא תהפוך לרכש החדש של ערוץ E! ותקבל את משבצת מנחת תוכנית האירוח, במקום צ'לסי הנדלר, שנטשה את הרשת לטובת מחוזות אחרים. כן, גם ב־2015 זה עדיין יכול לקרות, והלביג מצטרפת לרשימה לא קצרה של אנשים אנונימיים שהפכו לכוכבי רשת ופילסו לעצמם את הדרך מהאינטרנט לקריירה טלוויזיונית מבטיחה. וכן, גם ב־2015 יוטיוב עדיין יכול לשמש כמקפצה, אפילו אם לא קוראים לך ג'סטין ביבר.
 
בתחילת החודש הודיע E! על תכנית האירוח החדשה של הלביג, שצפויה לעלות באפריל וקיבלה בינתיים את השם הזמני "הפרויקט של גרייס הלביג". בתוכנית תתמקד אושיית היוטיוב בטרנדים מתרבות הפופ ובעריכת ראיונות עם סלבס. ברשת גם מבטיחים שתהיה פלטפורמה אינטראקטיבית לקהל חובב המדיה החברתית, עם שילוב של רשתות פופולריות כמו טוויטר, ויין ואינסטגרם. 


"התוכנית היא טייק רענן לתוכניות האירוח הקונבנציונליות, עם מנחה מאוד לא קונבנציונלית, שכבר רכשה לעצמה בסיס ענק של קהל צעיר ברשת", אמר ל"וראייטי" סגן נשיא חטיבת הבידור והתוכן המקורי של רש E!, ג'ף אולדי. הלביג עצמה אמרה באותה מסיבת עיתונאים: "מזל טוב ל-E! על כך שנתנה תוכנית אירוח לחולת אינטרנט מופנמת. אני מצפה בקוצר רוח לעבוד עם בני אנוש".
 
כדי להבין למה הלביג קיבלה תוכנית משלה ומה הופך אותה לאישה הנכונה לתפקיד, צריך להכיר את הרזומה הווירטואלי שלה, והוא עשיר בתוכן מקורי ומשעשע. הלביג, בת 29, נולדה וגדלה בניו ג'רזי. בשנת 2003 גילתה את חיבתה למשחק ומערכונים בזכות מחנה קיץ, ובהמשך השתתפה בשיעורי אימפרוביזציה בניו יורק. ב־2005 היא אפילו נרשמה לתחרות יופי מקומית והגיעה לחצי הגמר, אבל המראה שלה הוא לא מה שהביא אותה עד הלום, אלא דווקא הכישרון וההומור.
 
ברשת היא מוכרת בעיקר בזכות ערוץ היוטיוב שלה, "It's Grace", שיש לו כבר שני מיליון נרשמים ולמעלה מ־70 מיליון צפיות, אבל הדרך לשם התחילה, כאמור, ב-2007, כשהשיקה את הווידיאו־בלוג ובו תיארה את חוויותיה משמירה על בית של משפחה בניו ג'רזי. ההומור הטבעי שלה גרם לבלוג לתפוס תאוצה ושנה לאחר מכן היא כבר השיקה בלוג נוסף, עם השותפה שלה למעונות בקולג', שבעצמו נעשה פופולרי להחריד. לא הרבה אחר כך, היא קיבלה הצעה מהאתר My Damn Channel לייצר סדרת רשת יומית משלה, בסגנון וידיאו־בלוג. כך נולדה "Daily Grace", שבה הלביג בעיקר ליהגה את עצמה לדעת.
 
עד סוף 2013 היא יצרה יותר מ-800 פרקים של הסדרה וצברה למעלה מ-200 מיליון צפיות במצטבר. בספטמבר 2013 חנכה הלביג סדרת רשת נוספת – "Grace's Faces", בשיתוף פעולה עם ענקית הטיפוח בובי בראון. ביולי האחרון העלתה הלביג לרשת את סדרת הטיולים הקיצית והחדשה שלה, "HeyUSA", שהופקה על ידי האתר הדיגיטלי של ענקית ההוצאה לאור קונדה נאסט. לאורך כל הזמן הזה היא לא הפסיקה להשתתף ולהופיע בסדרות רשת אחרות וגם בסרטים של יוצרי רשת מוצלחים (ששמותיהם, למרבה הצער, לא יגידו לכם כלום).
 
אני מיזנתרופית
 
כמו כל כוכב רשת שיצר את הקריירה שלו בשתי ידיים, גם הלביג הצליחה למנף את ההצלחה שלה ברשת לענפים נוספים. באוקטובר פרסמה ספר עזרה עצמית שנקרא Grace’s Guide: The" "Art of Pretending to Be a Grown-up. הספר, באופן לא מאוד מפתיע, טיפס לראש רשימת רבי המכר של "הניו יורק טיימס". בסוף השנה האחרונה היא גם השיקה סדרת פודקאסטים ונבחרה לאחת מעשרת הקומיקאים המבטיחים של "וראייטי". ואם כל זה לא מספיק, אז הטוק שואו ב־ E! הוא לא הצעד הטלוויזיוני היחיד של הלביג. ממש לאחרונה היא כיכבה והפיקה את הקומדיה "Camp Takota", שנרכשה לשידור על ידי נטפליקס.
 
וכן, יש לה גם רשימת פרסים מכובדת. בין היתר, נבחרה לאחת מהצייצנים הטובים בטוויטר של מגזין TIME ב-2012, לאחת מהנשים המצחיקות של אתר Buzzfeed, לאחת מ־"30 מתחת ל־ 30" כוכבים עולים של המגזין הווירטואלי, Refinery29, וגם לרשימת "30 מתחת ל-30 שמשנים את העולם" של המגזין "פורבס", והרשימה עוד ארוכה.
 
את ההצלחה הפנומנלית שלה הלביג משייכת דווקא לתכונה מפתיעה – לנטייה שלה להיות מופנמת ואפילו מעט מיזנתרופית. בראיון ל"הפינגטון פוסט" היא הסבירה: "חשבתי שלהיות מופנמת זה דבר רע, וכשהייתי צעירה יותר מאוד רציתי להיות האדםהזה שהולך למסיבות ומבלה עם מיליון חברים, אבל אז הבנתי שזה דווקא לא שלילי. זה פשוט מישהו שאין לו טונות של אנרגיה להיות חברתי. אז תיעלתי את הצורך הזה כדי ליצור דברים ברשת ולתת ביטוי להומור ולדעות שלי, בלי ממש להתמודד עם תגובות מיידיות של אנשים. יש לי תחושה שזה די הצליח לי".