ב־16 שנותיה על המסך, הסדרה ״חוק וסדר: מדור מיוחד" ("Law and Order SVU״) כבר קיבלה אינספור מועמדויות לאמי ולפרסים אחרים, אבל לאחרונה היא זכתה בטייטל נוסף: דרמת הפריים טיים הממושכת ביותר בהיסטוריה של הטלוויזיה (למעט סדרות אנימציה, שידורי ספורט וטוק שואוס). 


התואר הלא רשמי הזה הוענק לסדרה אחרי שרשת NBC הודיעה לפני כשבועיים על חידושה של "svu״ לעונה נוספת, ה־17 במספר. מדובר בנתון מדהים, במיוחד אם מתחשבים בכך שתוכנית הדגל, ״חוק וסדר״, כבר ירדה מהמסך מזמן, וגם בכך שרוב הסדרות לא שורדות יותר משלוש או ארבע עונות בממוצע. 
 
״SVU״ היא כאמור סדרת בת של ספינת האם, ״חוק וסדר״, המתמקדת בחוקרי היחידה לפשעים מיניים במשטרת ניו יורק. מככבים בה מרישקה הרגיטיי (אוליביה בנסון), שנחשבת לאחת הכוכבות המרוויחות ביותר בטלוויזיה (שלפי ההערכות מקבלת כחצי מיליון דולר לפרק), אייס טי, קלי גידיס ודני פינטו.

כוכב הסדרה כריס מלוני, שגילם את שותפה של בנסון, אליוט סטייבלר, עזב את הסדרה בסוף העונה ה-12. הסדרה עוסקת במקרי אונס, רצח, פדופיליה ושאר תופינים, תוך שימוש קפדני באירועים אקטואליים וביסוס העלילות על כותרות רלוונטיות, כמו למשל מקרה ריהאנה וכריס בראון וגם ״חמישים גוונים של אפור״.


בשיאה, עמד רייטינג הסדרה על ממוצע של 15 מיליון צופים לפרק, אבל בשנים האחרונות צנח לממוצע של 8 מיליון. בעוד אצלנו מדשדשים
מאחור עם שידורים חוזרים מעונות קודמות ושידור העונה ה-14 בערוץ 1, בארה״ב משודרת בימים אלה העונה ה-16.