כתיבת סדרת טלוויזיה היא עסק מסובך, קל וחומר כשמדובר בסדרה בת לאחת הסדרות המצליחות והמוערכות ביותר בהיסטוריה. ״הכל נשאר במשפחה״ ו״חברים״ נחרתו לנצח בזיכרון של רובנו, אבל מי זוכר את הספין־אוף שלהם: ״המקום של ארצ'י״ ו״ג׳ואי״? נדירים המקרים שבהם נרשמת הצלחה פנומנלית דוגמת ״פרייז'ר״, יוצאת חלציה של ״חופשי על הבר״ ו״מורק ומינדי״ שנוצרה מ״ימים מאושרים״.
אלא שוינס גיליגן, האיש שהביא לעולם את ״שובר שורות״, תמיד היה חלש במתמטיקה. ״בשנת 2013 הייתה לי נוסחה ברורה: אם 'שובר שורות' היא 25% קומדיה ו־75% דרמה, 'סמוך על סול' היא בדיוק ההפך. זה רק מראה כמה אני באמת גרוע בחשבון״, העיד על עצמו גיליגן בראיון ל״מיאמי הראלד״.
״סמוך על סול״, הלהיט החדש מבית היוצר של גיליגן, מתפקדת כפריקוול (המשכון) ל״שובר שורות״. היא מתרחשת שש שנים לפני המפגש הגורלי בין סול גודמן, עו״ד מניפולטור חסר גבולות ומצפון, עם המורה לכימיה וברון הסמים וולטר וייט ותלמידו ג'סי פינקמן. הדרמה הקומית שופכת אור על חייו של גודמן עוד כשנקרא בכלל ג'ימי מק'גיל, משפטן רודף אמבולנסים, המתקשה לגמור את החודש.

״'סמוך על סול' מצחיקה, אבל היא לא קומדיה במלוא מובן המילה, ולכן היא שייכת יותר לקטגוריית הדרמה. יש בה רגעים דרמטיים מסוימים נוסח 'שובר שורות', אבל בסך הכל היא נעה כל הזמן בין הממד הקומי לממד הדרמטי״.
גיליגן מגלה כי הרעיון לעשות סדרה שתתמקד בסול התחיל כבדיחה פנימית בין הכותבים במרוצת העונה השנייה של ״שובר שורות״, אבל ככל שחלף הזמן, הוא נוכח לדעת שיש כאן משהו עמוק ששווה התייחסות נפרדת.
״באיזשהו שלב נורא עניין אותי לנסות לפענח מי הוא הברנש הזה, להבין מדוע הוא יצר לעצמו את המסכה הזו שקרויה סול גודמן, ואיזה בעיה סול מנסה לפתור? התחלנו לדבר בינינו בניסיון למצוא תשובות לשאלות שניקרו בנו. התברר להפתעתנו שהתשובות היו הרבה יותר דרמטיות ומעניינות ממה שציפינו״, אומר פיטר גולד, שותפו של גיליגן ליצירה ומי שלמעשה יצר את דמותו של סול בסדרה המיתולוגית.
בוב אודנקירק, שגילם בכישרון רב את המקור וממשיך להיות האלטר אגו שלו, מתוודה כי הופתע מאוד, לא רק מעצם הרעיון להחזיר את גודמן לחיים, אלא מהעומק של הדמות המאוד שטחית לכאורה. ״הוא אדם הרבה יותר מגוון ומלא ממה שאתה יכול לדמיין לעצמך. כמו כל אדם, כשאתה לומד להכיר אותו ולומד מה מניע אותו, אתה מבין שמניעיו אינם שונים מאוד מרוב האנשים. הסדרה מאפשרת לצופים לראות את הרקע שממנו הוא בא, ולהבין שלמרות התדמית השלילית שנוצרה לו ב'שובר שורות', הוא לא כזה בחור רע״.
לגיליגן ולגולד חשוב להבהיר כי לא מדובר בטריק זול, שנועד לרכוב על הצלחת ״שובר שורות״ ועלול לפגוע במורשתה. ״'סמוך על סול' עומדת על רגליה בזכות עצמה, ולכן וולטר וג'סי לא ישתתפו בעונה הראשונה. עם זאת, הכל פתוח״, מבהירים השניים.
"סמוך על סול". ימי רביעי, 22:00.
יס Oh, הוט פלוס וסלקום tv