ככל ששירותי הסטרימינג און ליין הולכים ותופסים מקום מכובד יותר ברשימות הצפייה של צרכני הטלוויזיה ברחבי העולם, כך הם מציבים תחרות משמעותית יותר לרשתות הטלוויזיה המסחריות ומושכים אליהם את היוצרים ואת השחקנים המבטיחים של המסך הקטן. אחרי שחברת נטפליקס תקעה את היתד שלה בטבלאות הרייטינג, עם ״כתום זה השחור החדש״ ו״בית הקלפים״, גם ענקית האינטרנט אמזון, שהקימה לעצמה מחלקת תוכן דיגיטלי בשנה שעברה, נתפסה כמתחרה רצינית הודות ל״טרנספרנט״, אחת הסדרות המהוללות ביותר בשנה האחרונה. השבוע הכריזו באמזון על חמש סדרות חדשות, שפרקי הפיילוט שלהן נבחרו מבין עשרות.



מסתבר שהתהליך באמזון הוא מעט שונה מכל מקום אחר: החברה בוחרת כמה סדרות להפקת פיילוט, לאחר מכן מועלים לרשת כמה פרקי פיילוט, והגולשים בוחרים אילו סדרות להפיק. כך מחליטים אילו מהן ימשיכו הלאה להפקה. בין הנבחרות שהוכרזו השבוע, יש בהחלט כמה שנשמעות מעניינות ביותר.

"Mad Dogs״ היא קומדיה שחורה המבוססת על סדרה בריטית בעלת שם זהה. הסדרה עוסקת בקבוצת חברים, רגע לפני גיל העמידה. אחד מהם הרוויח מיליונים ועומד לפרוש לפנסיה מוקדמת ומזמין את כולם לנופש בבליז על חשבונו. שם מתברר שלכולם יש מטענים וטינה, ובאיזשהו שלב מתרחש גם רצח. מככבים: סטיב זאן מ״מועדון הלקוחות של דאלאס״, בילי זיין מ״טווין פיקס״ ועוד כמה שחקנים סמי-מוכרים.

הפיילוט של "The Man in the High Castle״ זכה לתואר ״הפיילוט הכי מצליח של אמזון״ ולשבחים מהקהל שהוזמן לצפות בו. הסיפור בהחלט נשמע מרתק: הסדרה מבוססת על רומן ההיסטוריה החלופית משנת 1962, ״האיש במצודה הרמה״, של פיליפ ק׳ דיק. ברומן מתואר עולם שבו בעלות הברית הפסידו לגרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה, והוא מלא במדע בדיוני, מרגלים, זייפנים ועוד. גם רשימת המעורבים מעניינת מאוד: הבמאי המהולל רידלי סקוט משמש כמפיק ראשי. יככבו אלכסה דבלוס (״התנגשות הטיטאנים״), רופרט אוונס (״הל-בוי״) ואחרים.
עוד סדרה מעניינת, המציעה קונספט חדשני לשילוב בין עיתונות מודפסת ועיתונות טלוויזיה, היא "The New Yorker Presents״ -סדרת דוקו שלמעשה תציע גרסה טלוויזיונית של המגזין: הכתבות של כל גיליון חדש יזכו לסיקור מצולם, וגם סרטים קצרים בהשראת סיפורים ושירים המפורסמים במגזין. הפיילוט, למשל, כלל סרט קצר של טורי מילר, יוצר ״משפחה בהפרעה״, אשר נכתב בהשראת סיפור של סיימון ריץ׳.
כל הסדרות ואחרות יעלו באמזון במהלך החודשים הקרובים.