לא היה צורך בלחץ מסיבי כדי להחזיר את טיה ליאוני אחרי 16 שנות היעדרות למסך הקטן. ליאוני, שחששה מההשפעה של הלו"ז התובעני של צילומי סדרה בפריים טיים על שני ילדיה, הופתעה לשמוע שדווקא מדלן ווסט בת ה-15 וקייד מילר בן ה-12 הם אלה שזקוקים לקצת חופש ממנה.



"הם הבהירו לי שהם צריכים פחות את הנוכחות האימהית שלי בסביבה. הבן שלי אפילו אמר לי: 'אימא זה נהדר, כי מתחיל להימאס לי ממך', אז חזרתי", התוודתה השחקנית בת ה-48 מעל גבי ה"ויניפג פרי פרס".



ליאוני, שכיכבה בין השאר ב"בחורים רעים", "פארק היורה 3", "סוף הוליוודי" והפציעה לאחרונה על המרקע ב"האמת העירומה", עשתה את הקאמבק המפתיע לטובת התפקיד הראשי בסדרת הדרמה "מזכירת המדינה".
 

היא משחקת את אליזבת מקורד, אנליסטית לשעבר של הסי.איי.איי. ומרצה באוניברסיטה בהווה, שנענית לבקשת נשיא ארה"ב ולוקחת על עצמה את משרת מזכירת המדינה האמריקאית, בעקבות מותו המסתורי של קודמה בתאונת מטוס.
 
מהר מאוד היא לומדת על בשרה עד כמה התפקיד הוא כפוי טובה ועליה לעמוד על המשמר מפני כל התככים והמניפולציות המאפיינים את מסדרונות השלטון. למזלה, בסופו של יום היא חוזרת הביתה לשלושת ילדיה ובעלה (טים דיילי "כנפים") שאוהבים אותה ותומכים בה ללא תנאי.
 
"תמיד נהניתי לחוש כמו דג מחוץ למים, ופחות או יותר מעמוד 2 של התסריט הראשון שקיבלתי, זאת הייתה התחושה, כך שהסדרה ממש תפורה עלי. מה גם שהכתיבה בעיני היא נהדרת. אני חושבת שהסוד של אליזבת טמון באמונתה ובנחישותה. היא אדם אופטימי ולא ציני, שמאמין בצדקתה ובכך שניתן לשנות דברים ולא הכל אבוד. היא דמות מאוד מחוספסת ולא פוליטיקאית קלאסית, ולכן ההתנהלות שלה שונה לחלוטין".
 
עם כל הכבוד להילארי קלינטון וקונדוליזה רייס, מזכירת המדינה האהובה על ליאוני היא דווקא מדלן אולברייט, עמה נפגשה במהלך התחקיר לתפקיד.

"אני לא זוכרת הרבה על מה דיברנו, כי התנהגתי כמו איזה מעריצה קטנה במהלך המפגש, אבל מאוד התרשמתי מחוכמת החיים שלה ומהדרך שבה היא מביטה על החיים ועל מה שמתרחש בוושינגטון. יחד עם זאת, אליזבת מקורד אינה דומה כלל למדלן אולברייט, הילארי או קונדוליזה. אם כבר, היא מזכירה דווקא את הנרי קיסניג'ר", מתבדחת ליאוני.
 
את אחת העצות היותר טובות במהלך ההכנות לתפקיד, קיבלה ליאוני, לדבריה, דווקא מאבי ילדיה וממי שהיה בעלה במשך 17 שנה, דיוויד דוכובני. "הוא יעץ לי לנשום עמוק ולקחת הכל באיזי, לא להיכנס לחרדות ופחדים מיותרים, עד שאכנס לקצב הנדרש מסדרה כזאת. הוא מאוד צדק, כי כל הפוקוס הוא עלי וקל מאוד להיכנס לפניקה במצב כזה".
 
היחסים בין השניים, שידעו עליות ומורדות, פרנסו במשך שנים את צהובוני הוליווד, ומאז הפרידה הרשמית ב-2011, ליאוני מדגישה כי הם שומרים על מערכת יחסים מעולה. "דיוויד נתן לי את 2 המתנות הכי גדולות ביקום, אז איך אני יכולה לשנוא אותו? אנחנו תמיד נאהב זה את זה ונעשה הכל למען הילדים המקסימים שלנו. חשוב שהם יידעו שאבא ואמא מעריכים ולא שונאים זה את זה".

"מזכירת המדינה", ימי שלישי, 21:15, יס דרמה