לבנה אחרי לבנה, נדבך חובש כיפה על נדבך חובש כיפה, ממשיך ערוץ 20 להציב את עצמו כנקודה לגיטימית במרחב הטלוויזיוני שלנו.


לא צריך כמובן לצפות לנהירה המונית של אחוזי צפייה. מאסטר שף וי.איי.פי והאח הגדול יכולים להמשיך בנמנומם החילוני בשלווה, אבל פליט ריאליטי פה, פליט כלום אחר שם - בתוספת קהל היעד של הערוץ, המתוסכל בדרך כלל מהתקשורת - והמספרים יכולים להיות לא רעים כלל. לתוכנית הבכורה שלו אתמול הזמין צבי יחזקאלי את משה כחלון.

כעיקרון, ומתוך רצון לשמור על היגיינה ובריאות הנפש, אני מתרחק, מאז הוכרז על הבחירות החדשות, מכל תוכנית שבה מופיע פוליטיקאי, או כזו שמדובר בה בנושא שיש בו פוליטיקה. לטובת התוכנית החדשה, ולטובת משה כחלון - שיש לכולנו חיבה גדולה אליו (ובאופן אישי חסך לי, שיהיה בריא, קרוב לאלפיה בחודש) - חרגתי ממנהגי ועצרתי על ערוץ 20.

הנה המסקנות שלי על כחלון: העממיות הבלתי מלוטשת שלו אותנטית לגמרי. מתחת לה, או במקביל אליה, שוכן אדם חריף היודע היטב את הדרך בפוליטיקה, וככל הנראה גם שוחר טוב לתושבי הארץ הזו.


כחלון התאים כמו כפפה ליד למראיין צבי יחזקאלי, שהקו המנחה של תוכניתו הוא לא להתנגח במרואיין אלא ״למצוא אותו״ דרך שיתוף פעולה וידידותיות. שיטת השוטר הטוב עובדת יופי עם איש נחמד כמו כחלון. עוד נראה כיצד תעבוד השיטה עם אורחיו הבאים של יחזקאלי - למשל, עם צפע מתוחכם כאריה דרעי, עם שועלי תקשורת כאורי זוהר ויאיר לפיד, עם אלי ישי, עמיתו למרוץ של ברוך מרזל.

אם פוליטיקאים כאלה יגררו את יחזקאלי לשלולית שמן זית זך - והם מיומנים בכך ועוד איך איך -יחזקאלי, עיתונאי מנוסה בעצמו שיודע היטב מתי מסובבים אותו - יהיה חייב להסיר כפפות. לימים כאלה יחזקאלי חייב להיות מוכן. כחלון, אוהב אדם אמיתי, היה בקושי החימום.