״בית הקלפים״ - עונה שלישית. yes yes ,vod בינג; הוט vod



כל מי שחזה ב״פיגוע המדיני״ שחולל בנג׳מין נתניהו לפני שבוע בקונגרס האמריקאי לא יכול היה שלא להתרשם שהגרביטציה הטבעית שלו נמשכת, כמו במטה קסם, לגבעת הקפיטול. כמו שרעייתו אמרה למוניק בן מלך: ״אם ביבי היה נולד בארצות הברית, הוא היה יכול להיות היום בקלות נשיא ארצות הברית. הרי בכל העולם מעריצים אותו״.



ואם אתם באמת רוצים לדעת קצת יותר על הקודים הפוליטיים והמניפולטיביים שאולי מרכיבים גם את ״עשרת הדברות״ של ראש ממשלתכם, אתם מוזמנים לצפות בעונה השלישית של ״בית הקלפים״. כי כשראיתי את פרנק אנדרווד (קווין ספייסי המצוין), גיבור ״בית הקלפים״, האסוציאציה הראשונה שניתרה לי למלבן המצח היא לא אחרת מפריים מיניסטר נתניהו, שמתנהג בגבעת רם כאילו הייתה גבעת הקפיטול. גם דמיונו הפיזי של נתניהו לספייסי לא פוגע במטאפורה.



בסוף העונה השנייה של ״בית הקלפים״ מצליח אנדרווד, מצליף שהפך סגן נשיא, להדיח את הנשיא המכהן בקומבינה מהסרטים, לרמוס כל מכשול, קטן כגדול, ולכבוש את עמדת האיש החזק ביותר בעולם: פרזידנט אוף יונייטד סטייטס אוף אמריקה.



בעונה השלישית, שראיתי עד פרק 7 (מתוך 13), אנדרווד הוא כבר נשיא ארצות הברית, אבל כולם יודעים שהוא התיישב ב״בית הקלפים״ לא דרך הקלפי, ומעכשיו בחירתו ב־2016 מונחת בכבדות על שתי כתפיו וחובת המנהיגות עליו. הפעם לא יעזרו רק הסכינים בגב. הפעם הוא עצמו עומד למבחן הבוחר.



מתברר שהעניינים אחרי שאנדרווד הגיע לטופ לא הופכים קלים יותר. נהפוך הוא. הכלכלה על הפנים, האבטלה שוברת שיאים היסטוריים, הוא נחשב לנשיא קומבינטור נטול כריזמה ומעוף, אחוזי התמיכה בו צונחים לגובה דשא, צמרת מפלגתו תובעת ממנו להסיר את מועמדתו לנשיאות בבחירות הקרובות, וב־18 החודשים שנותרו לו עד הבחירות הוא מגדיל עוד ועוד את סכום ההימור על גורלו בקזינו הפוליטי, וכשהוא מרגיש שהגיליוטינה מתקרבת, הוא הולך על כל הקופה.



גם אשתו, קלייר (רובין רייט המופלאה), לא עושה לו חיים קלים, ותובעת ממנו את ליטרת הבשר שלה בהפיכתו לנשיא. היא רוצה להיות שגרירת ארצות הברית באו״ם, לצבור לעצמה רזומה פוליטי בינלאומי, ואם יפסיד את בחירות 2016, היא תהפוך למועמדת לנשיאות במקומו.



בגבעת הקפיטול, כמו בגבעת רם במדינת ביביסטן, נבר דל מומנט. בבת אחת מגלה אנדרווד שהמטוטלת הפוליטית נוסח אמריקה אכזרית מאין כמוה, והוא נאלץ להילחם בחריקת שיניים בכמה חזיתות במקביל: הבינלאומית - מול נשיא רוסיה, הפנימית - הקונגרס הלעומתי, הציבורית - התוכנית ״אמריקה עובדת״, שנועדה לחסל את האבטלה, והמשפחתית - אשתו המיקרובית, שלא מורידה את הרגל מהדוושה ומוצצת לו את הדם, תוך שהיא מאיימת עליו פוליטית.



העונה השלישית, בניגוד לראשונה והשנייה, נראית, לכאורה, נינוחה, על גבול השאננה. אבל בל תטעו, מתחת לפני השטח - המזימות, המניפולציות והפגיונות המורעלים ממשיכים ללהט, לייצב את העפעפיים, לאחוז חזק בגרון, ותמיד להקדים בכמה צעדים את מכ״ם הציפיות הרפלקסיביות.



ואם אתם רוצים לדעת איך מרגישים כרגע ביבי ושרה בבית ברחוב בלפור, כשלהבות התבוסה מתחילות ללחך את גלימת שלטונם, אתם מוזמנים לחזות במעלליהם של פרנק וקלייר אנדרווד בבית הלבן. 9,000 קילומטרים מפרידים בין הבית הלבן לבית ברחוב בלפור, אבל כשמדובר במפלה מתקרבת, הכל פתאום נהיה כל כך דומה.



בינתיים הגעתי כבר לפרק 8, אבל מה שיותר מעניין אותי עכשיו זה הפרק של גרסת ״בית הקלפים״ המקומית, שישודר ב־17 במרץ 2015.