אמריקה כולה, או כל בנות ה־16 ומטה האמריקאיות, נערכת בימים אלה לקראת אחד האירועים הטלוויזיוניים המסקרנים ביותר שמחוזות הטראש הצליחו לספק לנו, לפחות מאז עליית העונה החדשה של הקרדשיאנס בשבוע שעבר. ״ג'סטין ביבר על הגריל״, שתשודר בשני הבא (30.3) בערוץ קומדי סנטרל האמריקאי (ובישראלי ב־1.4 ב־22:55), היא ספיישל מדובר ומתוקשר להפליא שמהדורות הבידור באמריקה מסקרות כבר מספר שבועות, בערך מהרגע שביבר נתן את הסכמתו להשתתפות בתוכנית. למה? כי כולם רוצים לראות חבורה של קומיקאים עם פה מטונף יורדים לחייו של אליל המתבגרות השחצן.



״על הגריל״ הוא פורמט ותיק ומוכר בארצות הברית, שבבסיסו מתכנסת חבורת סטנדאפיסטים כדי לרדת ולהשפיל סלב כלשהו, שנוכח באולפן לצדם וסופג את העלבונות בגבורה (בסוף הסשן הסלב עולה לבמה ויורה בחזרה בדיחות מהוקצעות שהוכנו מראש). בקומדי סנטרל נערכים ״גרילים״ כבר יותר מעשור, ועד כה שופדו שם פרסונות כמו פמלה אנדרסון, ג׳ואן ריברס, ויליאם שטנר, בוב סאגט, דונלד טראמפ וגם צ׳רלי שין, שהסכים להיענות להזמנה בשיא תקופת התמוטטות העצבים המפוארת שלו. הספיישלים האלה לרוב מקודמים למשעי באמצעי התקשו־ רת וזוכים לנתוני רייטינג מרשימים במיוחד (הגריל של צ'רלי שין למשל גרף 6.4 מיליון צופים).



בינואר האחרון פורסם שג'סטין ביבר הסכים להצעה, מה שמיד גרר שובל ארוך של קומיקאים וסלבס אחרים שהסכימו להגיע כדי לצלוב אותו. הקומיקאי קווין הארט ינחה את הגריל, ובזה אחר זה יעלו לבמה חניבעל בורס (הקומיקאי שהדליק מחדש את פרשת ביל קוסבי לפני כחצי שנה), ויל פארל, כריס דיליה, ג׳ף רוס, נטשה לגרו, שאקיל אוניל, לודאקריס, סנופ דוג ואפילו מרתה סטיוארט.



אלן דג'נרס חשפה לא מזמן בתוכנית שלה שגם היא קיבלה הצעה להשתתף בגריל, אך סירבה כי היא לא מעוניינת להיות מרושעת כלפי ג'סטין. הגריל כבר צולם, ועד כה פורסמו שלל פנינים מתוכו. ג׳פרי רוס למשל כינה אותו ״המלך ג׳ופרי של הפופ״, והוסיף: ״סלינה גומז רצתה להיות פה, אבל היא יוצאת עם גברים עכשיו״.



רבים תוהים מה גרם לביבר, סלב שהתדמית הציבורית שלו גם ככה עברה טלטלה בשנים האחרונות עם שלל פרשיות מעצרים, אלכוהול ואלימות, להסכים לשים את עצמו על הגריל. מקורבים הסבירו שהוא בסך הכל רוצה לגרום לקהל להבין שהוא לא לוקח את עצמו יותר מדי ברצינות, וגם מנסה לתקן את הרושם. אחרי הצילומים, במסיבת עיתונאים, הוא אפילו התנצל על כל המעשים המביכים שלו בחודשים האחרונים: ״פגעתי בהרבה אנשים בשנים האחרונות, אבל אני יודע שאני עדיין יכול ליצור מוזיקה טובה ולשנות את פני הדברים״, הוא אמר. ״איבדתי כמה מהתכונות הכי טובות שלי, ועל זה אני מצטער. אני כבר לא יכול לח־ כות להפוך לבן אדם שכולכם תהיו גאים בו״.