תוכנית הבידור של "קשת" ארץ נהדרת, פרסמה היום (שלישי) הודעה בה היא מתנצלת בפני הצופים שנפגעו בעקבות מערכון ששודר בתוכנית של אמש לכבוד יום העצמאות. 



במערכון נראה שעשועון, בהנחיית 'עפר שכטר', אותו מגלם הקומיקאי רועי בר נתן, ש'מחלק' לחיילים ולקצינים רכבים ממוגנים איתם יוכלו להיכנס לעזה. נראה כי המערכון גרר אחריו תגובות רבות, ויוצרי התוכנית הבהירו כי הכוונה לא היתה להצחיק כי אם לבעוט ולהביא לשינוי: "מערכת התכנית מבקשת להבהיר: המערכון 'אוטוטו מלחמה' ששודר אתמול לא היה מצחיק. להיפך, הוא היה כואב ומרגיז, ואפילו מקומם. הוא נכתב בעקבות סרטו של עמרי אסנהיים 'לבד בסג'עייה' ששודר בתכנית "עובדה" בשבוע שעבר וסקר בהרחבה את אירועי אסון הנגמ"ש במבצע צוק איתן".



בהודעה נכתב: "אנחנו, כישראלים החיים במדינה ומשרתים בצה"ל, רואים כחלק מתפקידנו כתכנית סאטירה להציג בתכנית גם נושאים כואבים שנוגעים לחיינו כאן, בתקווה שגם הם יביאו לשינוי. אנחנו מודעים לכך שישנם צופים רבים שנפגעו מהמערכון. לא זו היתה הכוונה וצר לנו מאוד אם כך קרה". 



יוצרי התוכנית הבהירו כי הרגישו כעס גדול בשל התחקיר ששוגר על אסון סג'עייה בתוכנית "עובדה", ולכן הרגישו צורך להביא לשינוי המצב: "הצפייה בסרט ובפרטים שעלו ממנו הרתיחה אותנו". הציטוט 'היינו נכנסים לעזה גם עם בימבה, אם זה מה שהיו מבקשים', שייך לאחד החיילים שרואיינו בסרט וביטא יותר מכל את המחויבות המדהימה של חיילי גולני, אל מול מה שנראה כמו זלזול של הדרגים הגבוהים, שציידו אותו ואת חבריו בנגמ"ש מיושן ומקרטע".