יוצרי ״משחקי הכס״ לא היה אכפת מעולם, ובעצם כנראה לעולם לא יהיה להם אכפת מהרגשות שלכם. אחרי הכל, איזו סדרה מחסלת את הדמויות הראשיות שלה כבר בעונה הראשונה, וגורמת לצופים שלה לזוז ללא הרף באי נוחות על כורוסותיהם?
תהיו בטוחים שמיתות הפתע ימשיכו בקצב מסחרר, ומפלס החרדה של צופי הפנטזיה הברוטלית הזאת לא ירד גם בעונה החמישית, שעלתה אצלנו לפני כחודש.
כל מי שמעורב בסדרת הדגל של HBO, ששוברת שנה אחרי שנה את שיאי הרייטינג, מסכים שהמוות לא ייוותר מחוסר עבודה גם בעונה הנוכחית של התוכנית עתירת התככים, הסקס והדרקונים.

האם סאנסה קלארק, שהייתה מאורסת לגמד טיריון ונמצאת על הכוונת של רבים וטובים, בעיקר אצל סרסיי האכזרית, תצטרף אף היא למצבת המתים המפוארת של התוכנית? סופי טרנר, שמשחקת את סאנסה, מאמינה שלא רק שדמותה תשרוד בהצלחה עוד עונה, אלא שתהיה ממתי המעט שיגיעו בבוא היום לקו הדממה.
״אני חושבת שזה יהיה קצת אנטי קליימקס אם היא לא תשרוד עד הסוף, כי היא בונה את עצמה ובונה את עצמה. אם היא תמות עכשיו, תהיה תחושה של 'זה הכל'? אני בטוחה שלסאנסה יש עוד הרבה מה לתרום לעלילה ולכן היא חסינה״, אמרה השחקנית בת ה־19 ל״דיילי טלגרף״.
בסוף העונה הרביעית, שבמהלכה נאלצו הצופים להיפרד, בין השאר, מג'ופרי בראת'יון, הנסיך אוברין, שיה וטיווין לאניסטר, נראה היה כי סאנסה השלימה בהצלחה את המעבר מילדה צייתנית ונאיבית לאישה בטוחה בעצמה ומניפוליטבית.
את פירות המהפך, לטוב ולרע, נוכל לראות לדברי טרנר בעונה הנוכחית: ״היא מאוד התבגרה בגלל המהמורות הרבות שניצבו בדרכה. עכשיו היא הרבה יותר חזקה וערמומית, ויודעת בדיוק איך להשיג את מה שהיא רוצה. מה גם שהיא הפכה לחשדנית יותר, בסביבה החדשה שבה היא מתנהלת, ולצופים קל יותר להזדהות עמה״.
האמת היא שיש לא מעט קווים מקבילים בין השחקנית הבריטית הנאה ובת דמותה. טרנר נזרקה היישר למים העמוקים, וללא כל ניסיון מול מצלמה, ואילו סאנסה נאלצה גם היא ללמוד בדרך הקשה כיצד שורדים בעולם אפל ואכזרי. חייה השתנו בהדרגה מאגדה לסיוט, ממעמד של בת ליתומה, מבת ערובה ליציאה לגלות, מתמימה לשותפה לפשע. החיבור המפתיע שלה עם לורד פטיר בילייש הופך אותה בבת אחת מקורבן למושכת בחוטים, ונראה שסוף סוף היא מצאה את ייעודה בחיים.
״לראשונה הצופים יכולים להזדהות עמה, ואפילו לאהוב אותה״, היא אומרת. ״מדמות מובלת, היא הפכה לדמות מובילה, המתמרנת ומסובבת אנשים באצבע הקטנה שלה. בפעם הראשונה בחייה יש לה כוח והיא מנצלת את זה לטובתה. הרבה יותר מעניין ומרגש בשבילי לשחק מישהי כזאת, מאשר את סאנסה העצובה והבכיינית. יחד עם זאת, היא לא מנצלת את כוחה לרעה, אלא אך ורק כדי לשרוד״.  ״משחקי הכס״, ימי שני, 22:00, yes HD Oh ,04:00