הבמאית נילי טל (״כלות מאוקראינה״, ״עזה כמוות״) הצליחה, בדרכים השמורות לבמאיות דוקו מנוסות, לזכות באמונן של שלוש נשים שנשבו בקסמיו של המכשף גואל רצון, והסכימו לספר למצלמה את כל מעלליו של רצון. בנוסף, הגיעה טל לאלה גולן, קיבוצניקית מקיבוץ יקום, ולדבורה, שמצאו אף הן מקלט זמני בחיקו של הגואל.



התוצאה: ״חרוט בגופי״, מסמך קולנועי־תיעודי מצמרר ומעורר חלחלה של הבמאית נילי טל, שהצליחה לחשוף את סיפורה המדהים של שולי ברזילי, שנשבתה בקסמיו של גואל רצון, מי שהורשע בשורת עבירות מין ונידון ל־30 שנות מאסר, והפכה יד ימינו. היא שירתה ופרנסה אותו, רכשה עבורו כיסא מלכות, שמה כתר על ראשו, ובהדרגה שכנעה את שלוש בנותיה להפוך לשפחותיו: בתה שרי, שהייתה אז בת 18 והוא בן 50; אילנית, שהייתה גרושה בת 22 עם ילד; והאחות הקטנה גלית, קטינה בת 14, שהפכה לאשתו כי ״נגזר עלי״.



״הסיפור הזה הדיר שינה מעיני״, מסבירה טל איך נולד הרעיון ל״חרוט בגופי״. ״קיוויתי שאצליח לפצח את התעלומה, ולהגיע לתשובה האולטימטיבית: איך קורה ש-17 נשים יפות ומוכשרות מוכנות לחלק את יצוען עם גבר אחד. הסתכלתי על האיש הזה: נמוך, שמן, מרכיב משקפיים, מקריח, ושאלתי את עצמי: מה יש בו? והוא כזה מדושן עונג, רצה עוד ועוד. וכך, תאוותו חסרת המעצורים של גבר לא חכם, שאינו יודע שובע, הביאה לנפילתו. אני מאוד מקווה שלא אפגוש אותו מטייל ברחוב עוד עשר שנים ולצדו שתיים-שלוש נשים כרוכות על זרועותיו. אני מקווה מאוד שהוא לא יקבל חנינה״.



את חושבת שהן אהבו אותו?


״היה לו מגע ממיס. זה היה חלק גדול מהסנוור. החיבוק המנטאלי הפך לחיבוק פיזי, וזה מה שכן עשה טוב״.



כשאני מנסה, בכל זאת, להקשות על טל, איך הצליחה לפלס דרך ללבן של גיבורות סרטה, היא פוטרת ב״לא יודעת, אין לי על זה תשובה״, ומראה לי sms ששולי ברזילי קיבלה מצופה, אחרי ההקרנה בפסטיבל דוקאביב 2015: ״שבוע טוב שולי. מה שלומך? רציתי לומר לך שהוקסמתי מבנותייך, מאילנית הרכה והעדינה, שרי הדעתנית והקסומה. עכשיו אני סקרנית לפגוש בגלית, שהיא בחורה אמיצה מאוד. הסרט היה עוצמתי מאוד ומטלטל. הבמאית אישה נדירה ומיוחדת. אומנם, לכאורה, היא עשתה את הסרט שלה, אך הותירה תיעוד חשוב, עדות לנצח שלא תישכח. היא חתיכת לביאה הנלחמת על גוריה שידעה לשמור עליכן. שתדעי ימים שמחים ומלאי טוב ואושר. בטוחה שעם אישיותך ואופייך המיוחד, החם האוהב, תצליחי לקרב את גלית המדהימה, להמשיך ולחבק את משפחתך, ולצעוד עמן עוד שנים רבות וטובות. אוהבת, רונית״.



האם נטייתן של נשים להתבטל מול גבר כריזמטי הוא עוד פן של הנשיות שרצית להאיר ב״חרוט בגופי״?
״מי שנוח לה וטוב לה כך - אין לי בעיה. אני למשל מוכנה מיד להתבטל בפני קלינט איסטווד, ג׳ורג׳ קלוני, קולין פירת' וליאוניד נבזלין. אני לא בטוחה שהם שמעו עלי, אבל אם יש לך קשר עם אחד מהם, דווחי לי בבקשה״.


מה הפרופיל האנושי הפוטנציאלי ליפול לבור כמו הצטרפות לכת?


״אם לבור קוראים קלינט איסטווד, אני הפרופיל הנכון״. 



"חרוט בגופי", yes vod