"משחקי הכס״ הייתה כנראה האירוע הטלוויזיוני הגדול של השבוע, אבל היא חצתה את גבולות המסך וגלשה במהרה גם אל הרשתות החברתיות. הסדרה סיימה את העונה החמישית שלה ביום ראשון, וכהרגלה עשתה את זה ברעש גדול, עם הרבה צופים מוטרדים וזועמים שנותרו המומים מאחור. הם, כמובן, פנו לרשתות החברתיות כדי לפרוק את התסכול והכעס.



לפי מדד הרייטינג של נילסן בטוויטר, חצי מיליון ציוצים בנושא נכתבו בערב שידור הפרק, ואלו הגיעו לקהל צייצנים של 5.1 מיליון. ובזמן שמאות אלפי אנשים ברחבי העולם מצייצים תגובות קשות ומזועזעות מהפרק, נתוני הרייטינג מוכיחים שהשיטה הזו ממשיכה לנצח: 8.1 מיליון אנשים צפו בפרק בארה״ב בלבד, ושברו את שיאי הצפייה של הסדרה עד כה (פרק הסיום של העונה הרביעית, למשל, משך 7.09 מיליון איש).



אבל מה שהכי הסעיר את הצופים, וממשיך להסעיר אותם עד לרגע זה, הוא לאו דווקא מותו של ג׳ון סנואו או שלל המיתות האחרות שנראו בפרק הזה, אלא דווקא השימוש בכפילת גוף בסצנת צעדה הבושה של סרסיי לאניסטר, שבה היא נראית צועדת עירומה לחלוטין מול קהל של עשרות ניצבים.



פניה של השחקנית לנה הידי ״הולבשו״ על גופה של הכפילה בטכנולוגיית CGI (גרפיקה ממוחשבת ותלת ממדית, שבאמצעותה ניתן להוסיף בעריכה דמויות ממוחשבות ודיגיטליות לתוך סצנות מצולמות). אבל הצופים לא היו מרוצים מהתוצאה הסופית. ״בפעם הבאה בבקשה תשיגו לסרסיי כפילת גוף טובה יותר!״ צייץ אחד הצופים בטוויטר, ואחר הוסיף: ״פני ה-CGI של סרסיי על כפילת הגוף נראים נורא״. צופה אחר כתב: ״דרקון CGI נראה אמין יותר מאשר כפילת הגוף״.

כמה מהמעריצים גם דאגו לעשות צילומי מסך ולהראות את הרגעים שבהם הטכנולוגיה קצת פישלה, כך שפניה של הידי נראות מוזרות, גדולות מדי או קטנות או פשוט מעוותות את ראשה. אין ספק שהסדרה יכולה הייתה להשקיע מעט יותר מאמצים כדי לגרום לסצנה להיראות אמינה יותר, אבל השחקנית עצמה הודתה בראיונות קודמים שהיא נעזרה בכפילת גוף עבור הסצנה הזו, שצולמה בשנה שעברה בדוברובניק. לפי השמועות, היא עשתה את זה לא מהחשש להצטלם בעירום פרונטלי מלא, אלא פשוט משום שהייתה בהיריון.
באותו הזמן, הצופים לא הסתפקו בציוצים זועמים והשתמשו בטוויטר ובשאר הרשתות החברתיות כדי לפנות אל האבא הרוחני של ״משחקי הכס״, הסופר ג׳ורג׳ ר.ר. מרטין. הוא מצדו פנה אל הצופים ואמר: ״אל תפנו אלי עם הטענות שלכם, אין לי זמן לזה״. נתראה בעונה הבאה.