על מיזם ״גירים״ כבר שמעתם? אז ככה, מדובר בפרויקט חינוכי-חברתי-ערכי ללא כוונת רווח, תוצר של שת״פ בין מועצת התלמידים והנוער הארצית עם חברת רונדור, העוסקת בתחום המטבע הווירטואלי.
״גירים״ הוא מטבע משלים עבור קהילת בני הנוער בישראל (ועבורם בלבד), המשתמש בפלטפורמה אינטרנטית כדי לאפשר סחר חליפין בין בני נוער.
המטבע מנוהל באמצעות בני נוער ״נגידים״, יחד עם מועצת התלמידים והנוער הארצית. כדי לקבל גירים, על בני הנוער להתנדב בקהילה. על כל שעת התנדבות הם יזכו ב־35 גירים. 40 עמותות שונות משתתפות במיזם.
עד כה צבר ״גירים״ למעלה מ־45 אלף משתמשים שהעבירו את השמועה מפה לאוזן. עכשיו החליטו קברניטי המיזם למכור אותו גם לתקשורת, ולהחדיר אותו לתודעה בעזרת הפרזנטורים הפופולריים שיר מורנו ואסף הרץ.
מורנו: ״התחברתי לפרויקט בהמון מובנים. יש בו ערך מוסף, חשיבה על הדור הצעיר, על העצמאות שלו, על הבחירות שלו, על היכולת ללמוד ניהול כלכלי שלא מקבלים בשום מקום אחר. ומעל הכל כמובן הכי חשוב - עידוד העזרה לקהילה״.