Experimenting With Megan Amram וגברים הומואים הוכיחה את עצמה כחומר טלוויזיוני משובח, הרבה יותר מפעם אחת.



כולנו זוכרים את ״וויל וגרייס״ המיתולוגית, אבל אחריה הגיעו לא מעט סדרות שניגנו על מערכות היחסים האלה, עד למידה מסוימת של מיצוי אי שם בעשור הקודם, בין התלתלים של קארי בראדשו ל-glee. ועכשיו הז׳אנר הזה עושה קאמבק (כמו כל ז׳אנר טלוויזיוני אחר בימים אלה, בעצם) עם אחת מסדרות הדגל החדשות של HULU, שירות הסטרימינג האמריקאי שמסרב באופן עיקש להפוך את עצמו לזמין דרכים לעקוף את זה).




התלתלים של קארי בראדשו. צילום: צילום מסך


הסדרה Difficult People (אנשים קשים, בתרגום חופשי של השם, שיכול לאפיין חצי מאוכלוסיית ישראל), שזוכה כעת לכינוי ״וויל וגרייס החדשה״, נוצרה על ידי הקומיקאים ג׳ולי קלאוזנר ובילי אייצ׳נר, שני אנשים שללא ספק צפו בהרבה מאוד פרקים של ״סיינפלד״ וכתבו את הסדרה הזו, שבה הם גם מככבים, על שני חברים הכי טובים, מיזנתרופים שמתעבים את העולם אך מנסים איכשהו לנווט את דרכם בתוכו. מי שמפיקה את הסדרה הזו היא לא אחת מאשר איימי פוהלר, מה שכבר מבטיח מידה מסוימת של קומדיה צינית.




הסדרה Difficult People. צילום: צילום מסך


השניים מגלמים כאן גרסאות מוקצנות של עצמם, שני קומיקאים שמנסים להצליח בניו יורק ומקללים את העולם כשזה לא ממש קורה. ניו יורקרים מרושעים וממורמרים, בקיצור. בדיוק מהזן שהופך קומדיות למוצלחות (האם זה מקרי שהולו רכשו גם את כל פרקי ״סיינפלד״ לסטרימינג אצלם?). בטריילר לסדרה אפשר לראות כל מיני הופעות אורח משעשעות, כמו של גיבורי סיריבי(״פרשס״), סת׳ מאיירס, וגם פוהלר עצמה תגיח להופעה קצרה. מבקרי הטלוויזיה מעריכים שהסדרה הזו תהיה הפריצה הגדולה של הולו כיצרנית תוכן מקורית, מה שלא קרה לה עד היום, בזמן שהמתחרה הראשית נטפליקס מייצרת להיטים בקצב. תסמכו על הגייז והסטרייטיות שיעשו את העבודה.



שוחרת מידע


עוד מבית היוצר של איימי פוהלר, שככל הנראה לוקחת את עניין ההפקה ממש ברצינות, מגיעה עכשיו סדרת רשת חדשה ומעניינת שקהל היעד שלה, שימו לב, הן נערות מתבגרות. Experimenting With Megan Amram היא סדרת רשת שנוצרה בחסות ארגון הצדקה של פוהלר, Smart Girls, שנועד להעצים ולחנך (במובן של העשרת ידע, לא במובן של חינוך סטייל איראן) נשים צעירות, והרעיון הוא לעזור לבנות הדור הצעיר להתחבר למדע ואפילו לחבב אותו.




Experimenting With Megan Amram. צילום: צילום מסך


אמרם היא קומיקאית ושחקנית, אבל גם בוגרת אוניברסיטת הרווארד שהשתעשעה עם עניין המדע בכל מיני דרכים. בפרק הראשון של סדרת הרשת החדשה, היא מלמדת את הצופות איך להכין שעון מתפוח אדמה ובאמצע מראיינת ד״ר לאווירונאוטיקה. אמרם קצת מתאמצת מדי להיות מצחיקה, אבל בגדול מדובר ברעיון חביב למדי להפוך מדע לנושא סקסי.




פוהלר. צילום: רויטרס


דרק היה חייב למות


צופי ״האנטומיה של גריי״, שתחזור לעונתה ה-12 בספטמבר הקרוב, עדיין טרודים בשאלה הרת הגורל ״למה דרק היה צריך למות?״ הם מתכוונים, כמובן, למותו המטלטל של ד״ר מק׳דרימי (פטריק דמפסי), מהדמויות המרכזיות בסדרה, שמת בעונה הקודמת בתאונת דרכים.



השמועות דיברו על סכסוך מתמשך בין דמפסי ליוצרת הסדרה, שונדה ריימס, אבל במקביל התברר שהחוזה של דמפסי נגמר ושהוא העדיף לעזוב. אז אחרי שספגה ביקורות זועמות מהמעריצים (שגם יצרו עצומה הקוראת להחזרתו של מק׳דרימי לסדרה) הבוסית הגדולה ריימס (והאישה שאחראית לסדרות מצליחות נוספות על המסך, ביניהן ״סקנדל״ ו״המדריך לרוצח״) סוף כל סוף הטריחה את עצמה להשיב לשאלה הזו.




פטריק דמפסי. צילום: באדיבות יס


״זו לא הייתה החלטה קשה בשבילי״, היא אמרה השבוע במסיבת עיתונאים, ״במובן של ׳מה האופציות האחרות?' זו, או שדרק היה נוטש את מרידית ואז מה הייתה המשמעות של זה, שהאהבה שלהם לא הייתה אמיתית? שמה שאמרנו במשך 11 שנה היה שקר ומק׳דרימי לא היה מק׳דרימי? זה לא היה אפשרי מבחינתי. האהבה שלהם הייתה צריכה להישאר האהבה שלהם, אז כמה שזה היה כואב עבורי כמספרת הסיפור - כי אף פעם לא חשבתי שזה משהו שיקרה - זה מה שהרגיש לי הכי אמיתי. ידעתי שדרק צריר למות כדי שהאהבה שלהם תישאר כנה. לא יכולתי לחשוב על הרעיון שבסוף יתברר שהוא הבחור הרע שנוטש את אשתו והילדים. בשבילי, זו הייתה הדרך היחידה להשאיר את הקסם של מרידית ודרק חי לנצח, קפוא בזמן״. מקווים שעכשיו תוכלו לישון טוב יותר בלילה.




שונדה ריימס. צילום: רויטרס