עסקי הטלוויזיה הם כבר מזמן עניין כלכלי לכל דבר, ויותר ויותר חברות, שכל קשר בינן לבין המסך הקטן הוא מקרי לחלוטין, רוצות נתח מעוגת הרווחים השמנמנה הזו.



הפעם זה תורה של אינטל, שהודיעה השבוע על החלטתה להפיק תוכנית ריאליטי חדשה. אינטל תעשה זאת בשיתוף עם חברת הפקות בשם Turner Broadcasting, השייכת לטיים וורנר, ועם מארק בורנט, היוצר של “הישרדות” וסדרות ריאליטי רבות אחרות. התוכנית שאינטל תממן תיקרא


America’s Greatest Makers, ובה יחפשו את ממציא הגדג’ט הגדול הבא (התוכנית תתמקד בטכנולוגיה לבישה – כלומר, טכנולוגיה שקשורה לאופנה), כשהמתחרים כמובן ישוסו אלה באלה כדי לייצר עניין. התוכנית צפויה לעלות מתישהו ב־2016, והיא תשודר ברשת TBS האמריקאית, ותקבל קידום ברשתות כמו TNT ו־CNN.



אבל אל תשלו את עצמכם, זה לא שאינטל נחושה פתאום לייצר בידור להמונים. המטרה מאחורי ההשקעה הזו היא לקדם את אחת ההמצאות שלה –


Curie Wearable Module – צ’יפ קטן ומתוחכם שמתאים לשימוש באביזרי לבוש, או משהו כזה (המדור לא ממש מבין בטכנולוגיה).



התוכנית החדשה מבית היוצר של אינטל היא רק עוד סנונית בטרנד הזה של סדרות ריאליטי שמתמקדות בטכנולוגיה. ראינו כבר כמה סדרות שמתמקדות באנשי ההייטק והסטארט־אפים או בסתם חנונים שמייצרים דברים. עוד ב־2012 רשת בראבו האמריקאית יצרה אתStart-Ups: Silicon Valley, כדי לספק הצצה למתרחש בנבכי עמק הסיליקון. אחריה הגיעה רשת המדע הבדיוני SyFy עם סדרת דוקו־ריאליטי בשם The Bazillion Dollar Club, שצולמה ב־2014 ואמורה לעלות מתישהו בחודש הבא. גם ענקית האלקטרוניקה “ג’נרל אלקטריק” מתכננת לממן סדרה בשם Breakthrough בשיתוף עם יוצרי “משפחה בהפרעה”, רון הווארד ובריאן גרייזר, המשמשים כמפיקים. סביר להניח שבקרוב נראה עוד סדרות שעוסקות בטכנולוגיה, או כאלה הממומנות על ידי חברות טכנולוגיה. כך או כך, החדשות האמיתיות יגיעו כשמישהו ימצא את הדרך להפוך את הנושא הזה לסקסי ומעניין. 




Start-Ups: Silicon Valley. צילום: יח"צ 


אן בקטן


הימים הם ימי המסך הקטן, וגם כוכבי המסך הגדול כבר הבינו את זה מזמן, והם דוהרים לשם במלוא הכוח. היום כבר קשה למצוא כוכבי קולנוע שטרם ניאותו לקבל על עצמם לפחות חלטורה טלוויזיונית אחת, אם לא עשר. כעת מצטרפת לקרנבל הזה גם זוכת האוסקר אן הת’וואי (אחרי הופעת האורח המרהיבה שלה בתוכנית החדשה, “קרב הליפסינק”), ואפילו לא רק על תקן שחקנית. מפיק הטלוויזיה הוותיק מארק גורדון, שברזומה שלו אפשר למצוא סדרות כמו “האנטומיה של גריי” ו”ריי דונובן”, גייס את הת’וואי לעבוד איתו כמפיקה וגם לככב באדפטציה טלוויזיונית לרומן “אשת השגריר” של ג’ניפר סטיל – ספר שראה אור רק ביולי האחרון אבל הוא כנראה כל כך מוצלח, שמוכרחים להפוך אותו למיני־סדרה.



הספר עוסק באישה אמריקאית הנשואה לשגריר בריטי במדינה במזרח התיכון, שנלקחת בשבי על ידי טרוריסטים ועושה כל שביכולתה כדי לשרוד. הת’וואי, כך ניתן לצפות, תשחק בתפקיד הראשי וגם כאמור תשמש כאחת המפיקות. “אנחנו בני מזל שאן תככב בדרמה העל־זמנית, המותחת ומלאת החמלה הזו. יש לה ליגה משלה, ולא יכולנו לחשוב על מישהי טובה יותר לגלם את הגיבורה המורכבת של סטיל”, הצהיר גורדון בתקשורת. אגב, אם מחפשים לוקיישן טוב לצילומים במזרח התיכון, אנחנו יכולים לחשוב על אחד כזה. 




אן האת'וויי. צילום: רויטרס


רחוב משולב


חדשות המוזרות של השבוע מגיעות מהמקום הכי פחות צפוי בטלוויזיה – "רחוב סומסום". מסתבר שסדרת הילדים המיתולוגית והאהובה, שעדיין משודרת בארצות הברית, תעבור מרשת PBS, הטלוויזיה החינוכית האמריקאית, לרשת הכבלים היוקרתית HBO, שעד כה התמקדה בשידור סדרות שוצפות סקס ואלימות כמו “משחקי הכס”, “הסופרנוס”, “בלש אמיתי” ו”סקס והעיר הגדולה”.




רחוב סומסום העונה ה-45. צילום: יח"צ


The Sesame Workshop, העמותה ללא רווח שיוצרת את התוכנית, אמרה השבוע שרכישת התוכנית על ידי HBO תעזור להמשיך להפיק אותה. חמש העונות הבאות של “רחוב סומסום” ישודרו ב־HBO כתשעה חודשים לפני שישודרו בטלוויזיה החינוכית. העניין כמובן הפך מהר מאוד למם ברשת, כשפרצופו של אלמו נשתל בתמונות מתוך “משחקי הכס”, ואפילו מערוץ 13 הציבורי בניו יורק, שמשדר את “רחוב סומסום” כבר 45 שנה, צייצו תמונה של אריק ובנץ וכתבו שאחרי העונה האחרונה של “בלש אמיתי”, רשת HBO הייתה חייבת למצוא זוג עם כימיה משמעותית על המסך.