נועה כהן רק בת 13, אבל כבר הספיקה הרבה: היא רשומה בסוכנות הדוגמנות HH MODELS, היא מככבת בימים אלו בסדרה "הבנים והבנות" שמשודרת בערוץ הילדים, ומצטלמת לקמפיינים גדולים, בהם הוניגמן, sweet girlshop, אורבניקה וקדס קידס. עם למעלה מ־24 אלף עוקבים באינסטגרם, אפשר לחשוב שכהן היא מלכת הכיתה הטיפוסית. אז זהו, שלא.
"הכל התחיל בסביבות כיתה ב'", היא משחזרת. "כבר בכיתה א' היו שתי בנות, מלכות הכיתה, שצברו חברות על ידי השלטת פחד על האחרות. הן נתנו לכולן את האשליה שאם הן יעשו מה שהן רוצות - גם הן תהיינה מקובלות. פשוט ראיתי איך אני מאבדת את החברות שלי, אחת־אחת.התחברתי לילדה חמודה שהגיעה ללא חברים מהגן, והיינו שקועות בעולם שלנו ולא ממש עניין אותנו להיות מקובלות, מה שהשניא אותנו עוד יותר. הן לא יכלו להבין איך ולמה אנחנו לא נכנעות להן. לכן הן החליטו לעשות על שתינו חרם שהתבטא בנידוי חברתי, הצקות והקנטות. הרגשנו לבד וכך זה נמשך כשנתיים".
איך חיים ככה במשך שנתיים? בשביל ילדה קטנה זה בטח סיוט.

"כן. ילדים שעושים חרם לא מבינים כמה זה טראומטי עבור הילד המוחרם. אני זוכרת מקרה אחד שאירע כשהייתי בכיתה ג'. הייתה מסיבת יום הולדת לאחת הבנות בפארק הסמוך לבית שלנו והמחנכת חייבה תמיד להזמין את כל הכיתה, כך שגם אני והחברה שלי היינו מוזמנות. כשהגענו לפארק, הבנות המקובלות אמרו שהן הולכות להביא בלונים וביקשו שאני וחברה שלי נישאר כדי לשמור מקום בפארק. כולן הלכו ואנחנו נשארנו. לאחר שחלף הרבה זמן והן לא חזרו והן גם לא ענו לטלפונים, הבנו שמשהו לא בסדר. הלכנו לחפש אותן, וראינו אותן יושבות ומצחקקות ביחד. כששאלנו למה הן לא קראו לנו, הן החלו לצעוק עלינו. ענינו להן, וכמובן שלא נשארנו למסיבה והלכנו הביתה. מאותו רגע השנאה התעצמה מאוד וההצקות התגברו".

ויום אחד את מחליטה שאת משנה את המציאות ומחזקת את הביטחון העצמי שלך.
"חלק מההצקות היו מופנות למראה החיצוני שלי, בעיקר לעובדה שהרכבתי משקפיים. כבר בגיל 9 שכנעתי את רופאת העיניים שלי לתת לי לנסות להרכיב עדשות מגע, למרות שהיא התנגדה בהתחלה. באמת שמאז הביטחון העצמי שלי השתפר מאוד. החלטתי להפסיק לשתוק לבנות האלה והייתי עונה להן, גם בנוכחות הבנות האחרות. לאט־לאט הלך הכוח שלהן נחלש. לשמחתי, בכיתה ו' מצאתי חברים רבים אחרים מבית ספר אחר, שאיתם גם הייתי מאוחר יותר בחטיבת הביניים והמצב החברתי שלי השתפר מאוד".
אם זה קרה לך זה יכול לקרות לכל אחד. איך אנחנו פוקחים את עיני אותם "נגררים" ו"מקובלים" למשמעות של חרם?
"בתוכנית 'הבנים והבנות' אני מייצגת את הגירל פאואר, את הלכידות והעוצמה שבקבוצה, את ההידברות כשיש בעיות או אי הסכמות. מיד עם עליית התוכנית היו לי מעריצים רבים, עמודי מעריצים והמון עוקבים באינסטגרם. גם שם מדי פעם אני מקבלת תגובות לא טובות. אבל אני משתדלת לא להיעלב באופן אישי, אלא לנצל את האינסטגרם כדי להפיץ את האג'נדה שלי ולהראות עד כמה זה מכוער, לא ראוי ופוגע".
אז עכשיו את מקדמת את האג'נדה שלך נגד אלימות בתוכנית וברשת.
"בגלל שאני מדברת כל הזמן על הנושא של חרמות ומניעת אלימות, הרבה פונים אלי בהודעות פרטיות ומתייעצים איתי. חשוב לי מאוד לענות להם, לעודד אותם ולייעץ להם כמיטב יכולתי - אני באמת מרגישה שזו שליחות והנושא הזה מאוד חשוב לי. אני מרגישה שיש לי אחריות".